grote oplichter op marktplaats. LET OP!!!!!!!!

Heb je hulp nodig omdat je iets niet voor elkaar krijgt op het forum? Plaats hier een bericht en leg uit wat er niet lukt.
Collectcoins
Senior lid
Senior lid

grote oplichter op marktplaats. LET OP!!!!!!!!

Bericht door Collectcoins » 06 feb 2010, 16:05

Een grote oplichter op marktplaats. Ik ben 1 van de gedupeerden.
Hij bied vaticaan-setjes, monaco-setjes aan, maar ook postzegels en dergelijke.

http://link.marktplaats.nl/318378409

Het banknummers van ene I. Schroevers.

Ik weet niet waar ik dit moet posten, maar het is zeer belangrijk, want hij heeft er al meerdere opgelicht en zo al honderden tot duizenden euro's per persoon afhandig gemaakt.

Zelf heb ik aangifte bij de politie gedaan, maar die kunnen niet zoveel doen schijnbaar.
Kan iemand mij helpen of advies geven hierover? Bedankt alvast!

voskeman
Superlid
Superlid

Bericht door voskeman » 06 feb 2010, 16:27

Hallo Bjorn,

leef met je mee, zijn inderdaad teleurstellingen en schade het vertrouwen in de mens. Dat is ook strafbaar toch en niet alleen geld afhandig maken.

Geef mij eens een link naar zijn advertentie , kan ik eens kijken hoe die er uit zien. Dan kan ik ook MP een bericht sturen , niet betrouwbaar.

Hier moet gewoon wat aan gedaan worden en niet maar zeggen als Politie of politiek we kunnen daar niets mee doen. Wet veranderen dat kunnen ze toch want ja advocaten gebruiken hun weggetjes wel vandaar ze zeggen we kunnen weinig doen.
Moet eens afgelopen zijn met dat lankse gedoe.

voskeman
Superlid
Superlid

Bericht door voskeman » 06 feb 2010, 16:46

Is het niet mogeloijk om kort daar na nog een betaling terug te draaien via de bank.

sebastiaan1995
Senior lid
Senior lid

Bericht door sebastiaan1995 » 06 feb 2010, 17:17

wat vervelend zeg! maar wat herman zegt zal niet altijd lukken, als ik iets koop op marktplaats moet ik áltijd het geld eerst overmaken en dan pas krijg ik het. en omdat ik alleen via een overschrijvingskaart van de bank het bedrag over kan maken duurt het bij mij dus meer dan een week voordat ik het bestelde thuis heb

voskeman
Superlid
Superlid

Bericht door voskeman » 06 feb 2010, 17:21

Pas op , anders om gebeurd meer. Verkoper genaaid. Dus ja wat willen we. Ik koop toch wel vaak bij wat bekende verkopers.
Toch heb ik ook veel risico geacepteerd en het is wel goed gegaan.

Het mooi zal zijn dat je vrienden kring groter wordt in het wereldje en zo
aan je munten kan komen.

jeffelz Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door jeffelz » 06 feb 2010, 17:24

voskeman schreef:Is het niet mogeloijk om kort daar na nog een betaling terug te draaien via de bank.
Volgens mij is dat ook nog mogelijk ja!

llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 06 feb 2010, 19:13

jeffelz schreef:
voskeman schreef:Is het niet mogeloijk om kort daar na nog een betaling terug te draaien via de bank.
Volgens mij is dat ook nog mogelijk ja!
nee, een overschrijving kan niet teruggedraaid worden, en dat is eigenlijk maar goed ook.

Luit

llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 06 feb 2010, 19:22

Herman schreef:Wat je voortaan kunt doen, is wachten totdat jij zelf het bestelde in huis hebt en dan pas betalen. :)
Gaat de verkoper daar niet mee akkoord, rest hem 2 dingen, hij werkt voortaan aan deze formule mee, of hij verkoopt gewoon niets meer op internet.
Volgens mij is dat iets te kort door de bocht, dan ligt het volledige risico bij de verkoper.
Als dit een zakelijke verkoper is, dan valt dat nog te verdedigen, maar het is niet redelijk om bij een particuliere verkoper alle risico bij de verkoper te leggen.

Voor mijn munten zie ik dit niet zo als een probleem, koop bij een bekende handelaar of bij een medeverzamelaar die je (min of meer) kent.
Marktplaats heeft maar één voordeel t.o.v. een officiële handelaar en dat is de prijs. En we kennen in Nederland niet voor niets een spreekwoord over wie het onderste uit de kan wil.....

Ik wil hiermee niet zeggen dat iedereen op marktplaats onbetrouwbaar is, integendeel de meeste verkopers zijn volledig betrouwbaar, maar je kiest wel voor een extra risico als je via marktplaats zaken doet, en dat moet je dan dus ook voor lief nemen.

Als jij dus niet aan de voorwaarden van de verkoper wilt voldoen, verkoopt hij aan een ander die wel aan zijn voorwaarden voldoet en zolang spullen op marktplaats goedkoper zijn dan elders, zijn er altijd wel kopers te vinden die wel aan de voorwaarden van de verkoper voldoen.

Luit

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 06 feb 2010, 19:40

Balen is dit, heb zelf onlangs zoiets meegemaakt met een callcentre zoals jullie wellicht weten.

Probeer zoveel mogelijk informatie te achterhalen. Bel andere Schroevers op in Zaandam, zoek de postcode uit. Achterhaal zijn adres en telefoonnummer. Zoeken werkt vaak goed en er staat meer dan hij zelf zou willen op het internet.

Is dit overigens jou advertentie Bjorn?

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

Collectcoins
Senior lid
Senior lid

Bericht door Collectcoins » 06 feb 2010, 21:06

deze advertentie is van een ander gedupeerd persoon...

ik heb in al die jaren dat ik toch wel veel via marktplaats en ebay doe, nog nooit iets dergelijks meegemaakt.

iets wat ik nu nooit meer doe is kopen via marktplaats zonder het op te halen.

overschrijving annuleren gaat niet meer op het moment dat de transactie verwerkt is.

llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 06 feb 2010, 22:15

Herman schreef: Voor mij persoonlijk blijven er dus maar twee manieren over. Kopen bij de reguliere handel, of het aanschaffen op een beurs.
Of van medeverzamelaars, zoals bijvoorbeeld op dit forum.
Als je koopt/of ruilt van iemand op een forum, is het vaak heel redelijk in te schatten wat voor vlees je in de kuip hebt.

Ik ben zelf moderator van een europees euroforum en heb hier ondertussen veel ervaring mee. Natuurlijk gaat daar ook wel eens wat fout, maar rotte appels worden vrij snel zichtbaar en grootschalige oplichting heeft dan weinig kans.

Overigens kan je ook bij aanbiedingen op marktplaats best wat meer informatie van de verkoper verlangen, als deze dat niet wil geven, kan dat weer extra reden zijn om voorzichtig te zijn.

Luit

voskeman
Superlid
Superlid

Bericht door voskeman » 06 feb 2010, 22:35

Als ik alles moet ophalen dan wordt het echt niets meer.
Maar kijk dan nog goed uit bij wie je thuis komt.

muntman1
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door muntman1 » 06 jun 2010, 17:45

Op marktplaats zelf is dit ook aan te geven:

http://statisch.marktplaats.nl/help/vei ... ossen.html
Hier staat alles als je bedrogen bent op marktplaats!
Geld lijkt op vet: van beide is er genoeg alleen op de verkeerde plaats

Verzamel al het NL geld.

chrisS
Senior lid
Senior lid

Bericht door chrisS » 06 jun 2010, 19:54

Het systeem zou iets als volgt moeten zijn: Koper maakt geld over op geblokkeerde rekening. Verkoper krijgt hier bevestiging van. Verkoper stuurt artikel op (best dan aangetekend). Als koper artikel ontvangen heeft bevestigt hij dit, waardoor verkoper aan het geld kan op de geblokeerde rekening.

llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 06 jun 2010, 19:57

Dat soort services bestaan wel, maar kosten natuurlijk wel geld, en dat zijn weinigen bereid te betalen....

Bovendien is het niet erg eerlijk naar de verkoper toe zoals jij het beschrijft.

Luit

De Muntkraam Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door De Muntkraam » 07 jun 2010, 23:35

Volgens berichten uit de media gaan ze dit soort criminele praktijken op marktplaats hard aanpakken, ben benieuwd....

Hansafloep.
Bankbiljettenverzamelaar, wat een leuke hobby.

sgtravel Nederland
Donateur
Donateur

Re: grote oplichter op marktplaats. LET OP!!!!!!!!

Bericht door sgtravel » 09 jun 2010, 18:59

Collecteuro's schreef:Een grote oplichter op marktplaats. Ik ben 1 van de gedupeerden.
Hij bied vaticaan-setjes, monaco-setjes aan, maar ook postzegels en dergelijke.

http://link.marktplaats.nl/318378409

Het banknummers van ene I. Schroevers.

Ik weet niet waar ik dit moet posten, maar het is zeer belangrijk, want hij heeft er al meerdere opgelicht en zo al honderden tot duizenden euro's per persoon afhandig gemaakt.

Zelf heb ik aangifte bij de politie gedaan, maar die kunnen niet zoveel doen schijnbaar.
Kan iemand mij helpen of advies geven hierover? Bedankt alvast!
Zie het pas nu staan :oops:

ik heb ook een slechte handels evaring met deze persoon ,toch is deze niet erg slim.
Ik had munten gekocht van €15,- waarvan de foto niet erg duidelijk was.
voor dat ik de betaling had overgemaakt had ik eerste de adresgegevens gecontroleerd welke bleken te kloppen.
Toen ik de munten had ontvangen bleek het niet om de kwaliteit te gaan die ik eigenlijk had verwacht
en had ik deze persoon opgebeld dat ik de munt retour zou zenden, waar deze mee accoord ging.
Na drie dagen had ik nog niets gehoord en gevraagd of ze de munten al hadden ontvangen,
hierbij vertelde ze mij dat ze een lege envelope hadden ontvangen en geen geld retour zouden zenden.
gelukkig stond de advertentie nog op marktplaats en heb ik via het email adres van m'n moeder gevraagd
of ze de munten nog tekoop hadden en wat ze moest kosten.
Hierbij kreeg ik netjes een bericht terug dat ze de munten nog hadden en dat ze €15 moesten kosten,
na dit bericht heb ik ze weer gebeld met dit voorval en had ik de volgende dag weer het geld terug op m'n rekening.
Verzamelaar koninkrijk vanaf 1817 tot heden in FDC & Proof
Zilveren & gouden wereldmunten in BU en Proof

Collectcoins
Senior lid
Senior lid

Bericht door Collectcoins » 09 jun 2010, 22:19

Heb jij heel toevallig nog het telefoonnummer van deze persoon of juiste adresgegevens?

Zou je me die kunnen pmen?

Terug naar “Hulp”