1E slag der eurolanden en de collectie alexander en Maxima

Heb je hulp nodig omdat je iets niet voor elkaar krijgt op het forum? Plaats hier een bericht en leg uit wat er niet lukt.
Jacqueline251067
Aankomend lid
Aankomend lid

1E slag der eurolanden en de collectie alexander en Maxima

Bericht door Jacqueline251067 » 10 mei 2012, 21:38

Hallo Allemaal, ik heb de bovenstaande collecties en mijn bezit via NMH .
Na een check gedaan te hebben betreft de goudwaarde die in de munt verwerkt zit kreeg ik heb verlossende antwoord dat het goud wat erin verwerkt hoort te zijn DOUBLÉ is, en de munt geen munt is maar een penning.
Ik heb hierover contact gehad met NMH en deze wilde de munt opnieuw inspecteren.
Ja ik weet het maar wie kan mij meer vertellen dan GOUD ja Of Nee.
Of te wel goede info betreft deze munt waarmee ik een duidelijk antwoord kan geven aan het NMH.
onderstaand het antwoord van het NHM.

HELP HELP HELP

Ik dank u vriendelijk voor uw email van 4 mei. Naar aanleiding van uw zeer serieuze klacht hebben wij direct contact opgenomen met de munt die uw eerste slag uitgiften heeft uitgegeven.
Vanuit hen zijn wij geïnformeerd dat de specificaties zoals vermeld correct zijn.

Ik wil u dan ook vriendelijk verzoeken de exemplaren naar mij toe te zenden die u extern heeft laten onderzoeken. Wij zullen deze dan laten controleren en u onze bevindingen doen toekomen.
Uiteraard ontvangt u uw exemplaren retour en bij beschadiging zullen wij u nieuwe uitgiften zenden teneinde uw collectie compleet te houden.

Martin
Senior lid
Senior lid

Re: 1E slag der eurolanden en de collectie alexander en Maxi

Bericht door Martin » 10 mei 2012, 22:36

Hallo Jacqueline,

Laat ik dan maar de eerste zijn om je welkom te heten op dit forum!
Wat betreft je vraag kun je eens kijken op b.v. http://www.munthunter.nl/viewtopic.php?f=67&t=4747. Het Nederlandse Muntenhuis geeft penningen uit en ook als je googled op het internet kom je er al snel heel wat over te weten. Jammer genoeg zijn er weinig positieve geluiden te horen.
Double wil zeggen dat de penningen (want het zijn inderdaad geen munten) voorzien van van een flinterdun laagje goud. Het is mooi blingbling, maar geeft totaal geen meerwaarde. Het laagje is moleculair dun en kun je zelfs niet in tienden van grammen uitdrukken voor een complete collectie. De waarde is wat een verzamelaar ervoor wil betalen dan wel de zilverprijs als ze daarvan zijn gemaakt.
Maar zeker zullen andere forumleden hierover meer over kunnen vertellen.

Marvin
Geld maakt niet gelukkig, munten wel.

Terug naar “Hulp”