SCHOONMAKEN

Plaats hier methoden om gouden, zilveren, koperen, bronzen, zinken, etc. munten te reinigen. Je vindt hier ook de basisuitleg per metaalsoort. Laat mensen geen munten verpesten door onorthodoxe reinigingsmethoden!!!
GERT
Aankomend lid
Aankomend lid

SCHOONMAKEN

Bericht door GERT » 25 jan 2011, 16:41

GEACHTE LEDEN,
IK HEB OUDE NEDERLANDSE CENTEN 1941 EN 1942, ZE ZIEN ER NIET UIT HOE KRIJG IK ZE SCHOON?

ALS IK MUNTEN ( BUITENLANDS EN NEDERLANDS )WIL VERKOPEN, WAT IS DAN HET BESTE, LATEN VEILEN OF TE KOOP AANBIEDEN?

ALVAST BEDANKT, VOOR JULLIE ADVIES.

VR. GR. GERT

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Re: SCHOONMAKEN

Bericht door Munthunter » 25 jan 2011, 16:50

Van harte welkom Gert,

Wat betreft de munten die je wilt reinigen: Let op! Zo dat is gezegd, maar niet onbelangrijk, want met reinigen maakt men vaker meer kapot dan dat het resultaat verbetert.

Ten tweede is het prettig om te weten welk materiaal het is, zijn het zinken centen of de bronzen? Beide materialen kennen een verschillende wijze van aanpak. Misschien even een afbeelding plaatsen, want wellicht is het niet eens nodig om ze te reinigen. Munten hoeven (mogen) niet glimmen, dit vernietigt namelijk de (verzamel)waarde.

Aan de hand van afbeeldingen kunnen we wel adviseren hoe je deze munten het beste van de hand kan doen. Waarschijnlijk gewoon te koop aan bieden, maar dit lijken mij gangbare munten, dus kan het wel eens tegenvallen...

Kijk eens in deze rubriek voor de verschillende reinigingsmethoden voor verschillende materialen. ► http://forum.munthunter.nl/viewforum.php?f=31

Vriendelijke groeten,

Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

Daniël
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël » 25 jan 2011, 16:55

GERT schreef:GEACHTE LEDEN,
IK HEB OUDE NEDERLANDSE CENTEN 1941 EN 1942, ZE ZIEN ER NIET UIT HOE KRIJG IK ZE SCHOON?

ALS IK MUNTEN ( BUITENLANDS EN NEDERLANDS )WIL VERKOPEN, WAT IS DAN HET BESTE, LATEN VEILEN OF TE KOOP AANBIEDEN?

ALVAST BEDANKT, VOOR JULLIE ADVIES.

VR. GR. GERT
WELKOM OP DIT FORUM!!

Cygnum
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Cygnum » 31 jan 2011, 20:16

GERT schreef:ALVAST BEDANKT, VOOR JULLIE ADVIES.

VR. GR. GERT
Graag de CAPS LOCK uitschakelen :thumb up:

Terug naar “Reinigen van munten”