Reinigen met muntenreiniger

Plaats hier methoden om gouden, zilveren, koperen, bronzen, zinken, etc. munten te reinigen. Je vindt hier ook de basisuitleg per metaalsoort. Laat mensen geen munten verpesten door onorthodoxe reinigingsmethoden!!!
marijketijink
Nieuw lid
Nieuw lid

Reinigen met muntenreiniger

Bericht door marijketijink » 28 mei 2015, 13:53

Hebben jullie ervaring met het reinigen van de munten met
http://www.hartberger.nl/lindner/onderh ... niger.html of met http://www.hartberger.nl/lindner/onderh ... niger.html in een (ultrasoon) muntenreingingsapparaat?

Koevoets numismatics
Donateur
Donateur

Re: Reinigen met muntenreiniger

Bericht door Koevoets numismatics » 28 mei 2015, 15:26

Ik heb er geen ervaring mee, maar dit is gewoon natriumbicarbonaatpoeder en vloeibare zeep in een héle dure verpakking.

Als je nog natriumbicarbonaat wil kan ik je wel wat opsturen tegen kostprijs, daar heb ik zo'n 20 kilo van. Dat vloeibare spul zal ongeveer hetzelfde zijn als afwasmiddel van de aldi/lidl/jumbo en driekwart water.

neozion
Donateur
Donateur

Bericht door neozion » 28 mei 2015, 15:54

Koevoets numismatics schreef:Als je nog natriumbicarbonaat wil kan ik je wel wat opsturen tegen kostprijs, daar heb ik zo'n 20 kilo van. Dat vloeibare spul zal ongeveer hetzelfde zijn als afwasmiddel van de aldi/lidl/jumbo en driekwart water.
daarom heb je atijd zulke schone munten :knipoog:

dit soort commerciële producten zijn altijd "belazer" producten. HG is ook altijd zo'n mooi merk. Ze stoppen voor 25 cent aan bleek in een spuitbus en verkopen het voor 8 euro en noemen het dan tegel reiniger tegen schimmel.
Of voor 20 cent aan schoonmaakazijn in een fles met "groen aanslag reiniger" en het dan voor 4 euro verkopen.

Jan W
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W » 28 mei 2015, 16:40