Euro 4 All Stelling - JRG2 - Voor editie 3

Hier belanden alle oude edities van het Euro 4 All magazine en bijbehorende artikelen.
Daniël
Superlid
Superlid

Euro 4 All Stelling - JRG2 - Voor editie 3

Bericht door Daniël » 19 feb 2012, 10:35

[thumbnail=float-right]http://europa.eu/abc/12lessons/images/content_euro.jpg[/thumbnail]Het is tijd voor de stelling van editie 3. Dit keer een stelling waarvan ik me af vraag of iedereen wel zo openlijk is over zijn hobby.

De stelling:
Ik vertel iedereen die om mijn hobby's vraagt dat ik een actieve euroverzamelaar ben

Mee eens of niet mee eens! Graag met argumenten.

hierm
Donateur
Donateur

Re: Euro 4 All Stelling - JRG2 - Voor editie 3

Bericht door hierm » 19 feb 2012, 11:06

De stelling is:
Ik vertel iedereen die om mijn hobby's vraagt dat ik een actieve euroverzamelaar ben.
Niet mee eens, want ik ben een actieve muntverzamelaar, daar horen wel euro's bij ,maar dat is maar een klein gedeelte van mijn verzameling.

Dus mijn stelling waarmee ik eens zou zijn luidt : Ik vertel iedereen die om mijn hobby's vraagt dat ik een actieve muntverzamelaar ben.
Wie wat bewaart (of verzamelt) , heeft wat

Griphus Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Griphus » 19 feb 2012, 11:28

Niet mee eens.

Niet iedereen hoeft te weten dat ik een 'aardig kapitaaltje' aan euromunten heb.
Niet zomaar iemand hoeft te weten dat er bij mij wat te halen valt.
Verzamelt:
-coincards van Nederland (Geen eerste dag uitgiftes/bijzondere BU-kwaliteit (m.u.v. 2 euro's)) [compleet]
-coincards vaticaanstad [compleet]
-gemeenschappelijke 2 euro uitgiftes in UNC (VvR, EMU, TJE) [compleet]
-1set/land [compleet m.u.v. Monaco, Andorra]
-1set/bezocht land [UK, HU, 'CA']

Martin
Senior lid
Senior lid

Bericht door Martin » 19 feb 2012, 12:29

Ik sluit me volledig aan bij Hierm.
Mensen weten wel dat ik munten verzamel, maar de euro's (Nederlandse) vormen slechts een klein deel van mijn verzameling. Ik vertel dat ik munten verzamel uit Nederland c.q. in Nederland als betaalmiddel hebben gerouleerd en Nederlands Indie. In de buitenlandse euro's heb ik helemaal geen interesse als verzamelgebied. Die blijven gewoon im mijn portemonnee als ik ze krijg en zijn voor mij niet meer dan een gewoon betaalmiddel.
Dat is de reden waarom ik met 'nee' heb geantwoord.

Marvin
Geld maakt niet gelukkig, munten wel.

Dick
Superlid
Superlid

Bericht door Dick » 19 feb 2012, 12:41

Griphus schreef:Niet mee eens.

Niet iedereen hoeft te weten dat ik een 'aardig kapitaaltje' aan euromunten heb.
Niet zomaar iemand hoeft te weten dat er bij mij wat te halen valt.
Ik vertel wel iedereen die daar naar vraagt dat ik munten en dus ook euro's verzamel, je weet maar nooit hoe een koe een haas vangt het heeft mij al een paar keer leuke munten opgeleverd.
Over aantallen en waardes praat ik nooit, dat kan vragen zijn om moeilijk heden.
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.

AUF008
Senior lid
Senior lid

Bericht door AUF008 » 19 feb 2012, 12:58

Ik heb ingevuld niet mee eens.

Zoals inderdaad al hierboven is gezegd hoeft niet iedereen te weten dat ik een verzameling aan munten thuis heb liggen.

Familie en vrienden die vertel ik het wel en kunnen mij ook helpen bij de verzameling.
Verder ligt het eraan of ik de persoon al ken of niet. 90% van de mensen van mijn leeftijd
heeft geen "feeling" met onze hobby, dat is een beetje aanvoelen of ik het dan wel al dan niet aan diegene vertel.
Maar in de meeste gevallen zal ik het niet altijd direct vertellen.
-Euromunten (UNC + Roulatie)
-Aantal unieke euromunten in bezit: 411

Yosoyke
Superlid
Superlid

Bericht door Yosoyke » 19 feb 2012, 13:03

Ik ben het er toch wel mee eens.

Ik snap vele reacties van hierboven dat niemand moet weten hoeveel munten je reeds verzameld hebt, maar dit vertel ik dan ook niet aan iedereen die ik tegen kom. De stelling luidt 'aan iedereen die erom vraag', en hoe vaak wordt er hier dingen over gevraagd? In mijn geval wordt er nog het meest over mijn website gevraagd. Maar ga niet zelf vertellen van jaa ik heb bijna 300 verschillende 2euromunten als ze er niet om vragen.

mvg Kevin
beheerder en webmaster van http://www.yosoyke.be
de infosite over 2-euromunten

Euro
Senior lid
Senior lid

Bericht door Euro » 19 feb 2012, 15:09

Niet mee eens.

Niet omdat m'n verzameling waarde heeft, want dat heeft m'n verzameling niet.
Natuurlijk weten veel van m'n vrienden wel dat ik een euro verzameling heb, iedereen heeft wel een hobby die voor de ander wellicht moeilijk te begrijpen is!
Ik vertel het niet tegen mensen die ik net ontmoet, ik noem het niet bij m'n hobby's als ik me voor moet stellen in een nieuwe klas, of als iemand een praatje met me maakt in de kantine of op het werk bijvoorbeeld.

Danny de Munt Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Danny de Munt » 19 feb 2012, 21:06

hierm schreef:De stelling is:
Ik vertel iedereen die om mijn hobby's vraagt dat ik een actieve euroverzamelaar ben.
Niet mee eens, want ik ben een actieve muntverzamelaar, daar horen wel euro's bij ,maar dat is maar een klein gedeelte van mijn verzameling.

Dus mijn stelling waarmee ik eens zou zijn luidt : Ik vertel iedereen die om mijn hobby's vraagt dat ik een actieve muntverzamelaar ben.
Dit gaat voor mij ook op alleen dan over de gulden tijd. Maar als mensen mij er om vragen zeg ik dat ik wel actieve muntenverzamelaar ben en vertel ook wat ik heb. Maar als de meeste vragen of ik al een aardig kapitaaltje heb antwoord ik nee ben pas begonnen.
- alles voor de euro uit Nederland.

Finny
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Finny » 20 feb 2012, 09:28

Ik ben het eens met de stelling. Ik vertel erbij dat ik vooral finse euromunten verzamel. Voor de rest komen ze niet veel te weten. (of ik moet die persoon kunnen vertrouwen) Sommige mensen heb ik wel op de hoogte gebracht van o.a. de verzameling erasmusmunten, 2 euro cc en sommige andere munten omdat zij mij helpen bij het verzamelen. Foto's van de waardevollere munten of grote verzamelingen laat ik nooit zien aan anderen. Eigenlijk maak ik maar zelden foto's ervan. Naast Rinuske is mijn vriendin de enige persoon die een gedeelte van mijn verzameling heeft gezien.
Groeten Finny
-Het verzamelen van de Finse euromunten in Unc, Bu en Circulatie kwaliteit.
-Het verzamelen van de 2 euro cc (Circulatie en Unc kwaliteit).
-Het verzamelen van de Nederlandse 5 euro coincards.
Elke Finse munt is er een.

erwinwessels
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door erwinwessels » 20 feb 2012, 14:12

Ik had al snel 'mee eens' gestemd op de overzichtspagina, zonder er teveel over na te denken. En het klopt grotendeels ook wel.

Laten we zo zeggen, iemand die ik niet ken, zal ik het ook niet zo zeggen. Dat uit veiligheidsoogpunt. En de meeste die wel weten dat ik ze verzamel, weten ook niet wat ik zoal aan munten in huis heb.

Ik heb ook weer het voordeel dat ik in een portiekflat woon op de tweede verdieping, dus van buiten kom je hier niet makkelijk binnen. En mijn verzameling is ook keurig verzekerd, dus mocht er een keer ingebroken worden, krijg ik in ieder geval (een groot deel van) de waarde weer terug.

Groeten van Erwin
Ook steeds meer bekend als MuntenMaster

Terug naar “Het Euro 4 All archief”