Info misslagen Juliana

In deze rubriek komen de berichten over misslagen, valse- en varianten van de koninkrijksmunten te staan.

Moderator: maarten89

John
Aankomend lid
Aankomend lid

Info misslagen Juliana

Bericht door John » 14 jun 2011, 13:40

Hallo medeverzamelaars, nadat ik een misslag dubbeltje 1980 in handen kreeg ben ik me voor de misslagen Juliana gaan interesseren. Bedankt trouwens voor de uitleg die er over dit thema op deze site wordt gegeven! Mijn streven is nu om een serie van cent t/m 10 gulden samen te stellen. Dubbeltje, kwartje en gulden heb ik inmiddels. Maar hoe algemeen zijn misslagen bij de andere denominaties? Cent en stuiver zijn ongetwijfeld nog wel te koop, maar hoe zit het met de riksen en tientjes? Zijn die erg zeldzaam? En met welke prijzen moet je dan rekening houden voor een 'eenvoudige' misslag, m.n. een offcenter geslagen munt? Kan iemand een tipje van de sluier oplichten? Verwijzingen naar lectuur zijn ook welkom. Vast bedankt, John

RVCOINS
Volledig lid
Volledig lid

Re: Info misslagen Juliana

Bericht door RVCOINS » 16 jun 2011, 08:29

Juliana misslagen (oortjes, decentr. ) cent t/m 25 cent rond de jaren 80 zijn niet zeldzaam en worden meestal aangeboden romd de 10 euro.
(zilveren) Guldens en rijksdaalder zijn wat zeldzamer en dus ook duurder bij aanschaf.

Varianten als: alleen randschrift, geen kartelrand of niet het juiste muntplaatje zijn iets zeldzamer
Alleen rondellen zijn niet zeldzaam en dus ook goedkoper. De meeste die je tegenkomt zijn die van de guldens

Misslagen van zilveren Guldens en Rijksdaalders zijn nog duurder bij aankoop

Toevallig eergisteren een kwartje aangekocht 1977 op een muntplaatje van een dubbeltje. Op deze zelfde avond kreeg ik een 10 gulden munt aangeboden waarvan men de waarde wilde weten. Dit was een Benelux tientje waarvan alleen het randschrift aanwezig was. Deze had ik ook nog nooit gezien!

Roland
one per country collector

John
Aankomend lid
Aankomend lid

Bericht door John » 16 jun 2011, 12:48

Hi Roland,

Top! Bedankt voor je reactie. En mochten er lezers zijn die dubbele kwijt willen, laat het even weten.

John

rtholen Nederland
Beheerder
Beheerder

Bericht door rtholen » 16 jun 2011, 16:34

John, in de muntenmarkt van dit forum heb ik er eentje te koop staan, (stuiver)

Met vriendelijke groet,

Ron

Terug naar “Misslagen, valse- en varianten Koninkrijksmunten”