Misslag halve cent Willem I 183?

In deze rubriek komen de berichten over misslagen, valse- en varianten van de koninkrijksmunten te staan.

Moderator: maarten89

rtholen Nederland
Beheerder
Beheerder

Misslag halve cent Willem I 183?

Bericht door rtholen » 25 jan 2011, 22:06

Onlangs toe mogen voegen aan mijn collectie, toch wel een van de paradepaardjes;

Deze, ondanks de afwijking, toch gecirculeerde halve cent, welke off center geslagen is.
Het stuk is geslagen onder het bewind van Koning Willem I. Een wat later exemplaar, welke 's Rijksmunt natuurlijk nooit had mogen verlaten!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Spaarvarken Armenia
Senior lid
Senior lid

Re: Misslag halve cent Willem I 183?

Bericht door Spaarvarken » 25 jan 2011, 22:30

Wat een mooie en leuke misslag. Een echte aanwinst voor je collectie (Hoe kom je toch aan dit soort stukken!)
verzamelaar betere zeldzamere provinciale munten en andere numismatische curiosa

Robin
Moderator
Moderator

Bericht door Robin » 25 jan 2011, 22:31

Ik heb vast ook een afwijking...aangezien óók ik de munten met een afwijking zóveel interessanter vind dan de gewone.

Gelukkig heeft mijn afwijking een meer provinciaals speerpunt (..letterlijk en figuurlijk..zie avatar)...anders zou ik wellicht enigszins ontstemd zijn dat al het lekkers onder mijn neus zou worden weggekaapt.
...nu zijn we daarentegen elkaar van dienst...we ruilen wat en kunnen elkaar op de hoogte houden als een voor de ander interessante anomalie ons blikveld passeert.

Nu ben ik verheugd door dit stuk 'EYECANDY' !!
Altijd leuk weer een apart object uit je verzameling te mogen aanschouwen, Ron.

Groet, Robin.
1 "Pallas"guldens verzamelaar.
Was altijd op jacht naar dat ene jaar van die ene provincie of stad.. of naar elke anomalie van de 1 gulden met de beeltenis van Pallas Athena..

Robin
Moderator
Moderator

Bericht door Robin » 25 jan 2011, 22:35

Volgens mij heeft Ron gewoon een aantal oude drukpersen van de Munt kunnen kopen....en kreeg hij er nog een paar oude stempels bij...die daar toch maar lagen.
Paar muntplaatjes vijlen...rondel half op de onderstempel en drukken maar! :lach: :lach:
1 "Pallas"guldens verzamelaar.
Was altijd op jacht naar dat ene jaar van die ene provincie of stad.. of naar elke anomalie van de 1 gulden met de beeltenis van Pallas Athena..

koiboyke
Moderator
Moderator

Bericht door koiboyke » 25 jan 2011, 22:45

Prachtig stuk Ron.
gr Mark
het geld blijft in de wereld en wij moeten eruit.

Voor meer bodemvondsten kijk op https://www.facebook.com/pages/Der-Koi- ... 9796062944

Lumi Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Lumi » 26 jan 2011, 10:27

Spaarvarken schreef:Wat een mooie en leuke misslag. Een echte aanwinst voor je collectie (Hoe kom je toch aan dit soort stukken!)
Deze was vrij makkelijk te vinden :klap:

Ron gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst!!

Ludo
Marktplaats: http://verkopers.marktplaats.nl/619572
Catawiki: Mijn shop - Luudmir
Gezocht munten van Montmorency - Hoorne - Horne - Weert

maarten89 Nederland
Moderator
Moderator

Bericht door maarten89 » 26 jan 2011, 19:17

Wauw Ron, als meer geld te me beschikking had, had ik het in dit geval jou lastiger gemaakt. Had hem gezien ja :klap: Moeilijk te vinden was hij niet. Echt super dit stuk!!! :twisted:
Spaart: Duiten ( in het bijzonder Gelderland) en wereld munten in het bijzonder Sri Lanka en Zwitserland

Terug naar “Misslagen, valse- en varianten Koninkrijksmunten”