Gouden gulden 2001 zonder randschrift
Moderator: maarten89
Gouden gulden 2001 zonder randschrift
Hey
Las net o.a. over gouden afslagen. Ik ben zelfin het bezit van een gouden gulden 2001 zonder randschrift.
Ben hem maar 1x ooit tegengekomen.
Zijn dr meer die hem hebben?
Gr Reinier
Las net o.a. over gouden afslagen. Ik ben zelfin het bezit van een gouden gulden 2001 zonder randschrift.
Gr Reinier
Re: Gouden gulden 2001 zonder randschrift
Reinier,Reinier schreef:Hey
Gr Reinier
Een kennis van mij heeft er ook één zonder randschrift. Hoeveel hier precies van zijn durf ik niet te zeggen.
Gr. Willem
-
- Superlid
Dat is een leuk item in je verzameling Reinier!
Welkom op Hét Munten en Bankbiljetten Forum overigens! In de rubriek 'Stel je voor...' kun je je voorstellen en aangeven wat je verzamelt, wie je bent, wat je bezighoudt, etc., etc...
Je vindt deze rubriek door op de volgende link te klikken
´Stel je voor...´
Gr. Jeroen
Welkom op Hét Munten en Bankbiljetten Forum overigens! In de rubriek 'Stel je voor...' kun je je voorstellen en aangeven wat je verzamelt, wie je bent, wat je bezighoudt, etc., etc...
Je vindt deze rubriek door op de volgende link te klikken
´Stel je voor...´
Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Reinier,
Welkom op dit forum. Hier vind je alles wat tot je specialiteiten hoort. En vind je het niet, stel dan gerust een vraag, er is altijd wel een lid of moderator die een antwoord weet.
Is het trouwens niet de gouden gulden die toen door ERU was uitgegeven t.g.v. het 100 jarig bestaan? Ik heb zo'n gulden zelf gehad maar ik weet niet meer in welk jaar dat was. ERU heeft er toen 1000 laten slaan, 500 voor de winnaars van een prijsopgave en 500 voor het Rode Kruis. Ik heb hem toen trouwens verkocht voor 1950 gulden, dat je het maar weet.
Gr. Alfred
Welkom op dit forum. Hier vind je alles wat tot je specialiteiten hoort. En vind je het niet, stel dan gerust een vraag, er is altijd wel een lid of moderator die een antwoord weet.
Is het trouwens niet de gouden gulden die toen door ERU was uitgegeven t.g.v. het 100 jarig bestaan? Ik heb zo'n gulden zelf gehad maar ik weet niet meer in welk jaar dat was. ERU heeft er toen 1000 laten slaan, 500 voor de winnaars van een prijsopgave en 500 voor het Rode Kruis. Ik heb hem toen trouwens verkocht voor 1950 gulden, dat je het maar weet.
Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Beste Reinier,
wat jij hebt is iets bijzonders.
Van deze gouden gulden zijn er 25.500 gemaakt, vrijwel allemaal met randschrift.
Waarschijnlijk door een interne fout zijn er 500 van die guldens op de markt gekomen zonder randschift, al met al vrij schaars dus.
Iets waar je zuinig op moet zijn, zelf heb ik hem niet
wat jij hebt is iets bijzonders.
Van deze gouden gulden zijn er 25.500 gemaakt, vrijwel allemaal met randschrift.
Waarschijnlijk door een interne fout zijn er 500 van die guldens op de markt gekomen zonder randschift, al met al vrij schaars dus.
Iets waar je zuinig op moet zijn, zelf heb ik hem niet
Verzamelaar koninkrijk vanaf 1817 tot heden in FDC/MS64>
Zilveren & gouden wereldmunten in BU en Proof
De dame is weg, ze kwam gelukkig hier uit de buurt
De overige berichten die hierop in gingen zijn ook verwijderd, want die hebben nu geen meerwaarde meer 
(Bij Tinypic altijd een de familysafeknop aanvinken als men daar foto's upload, anders worden we overspoeld met gewillige dames die op bezoek willen komen...)
Gr. JEroen

(Bij Tinypic altijd een de familysafeknop aanvinken als men daar foto's upload, anders worden we overspoeld met gewillige dames die op bezoek willen komen...)
Gr. JEroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Bij mij verscheen er een dame met een tekt uit Abony (Hongaars), 15 km van de plek waar ik nu verblijf.Munthunter schreef:De dame is weg, ze kwam gelukkig hier uit de buurtGr. JEroen
Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Overigens sinds ik lid van dit forum ben zie ik op allerlei andere pagina's die ik bezoek ineens advertenties voor munten staan. Google weet precies wat je op het net uitspookt.Ilosab schreef:Bij mij verscheen er een dame met een tekt uit Abony (Hongaars), 15 km van de plek waar ik nu verblijf.Munthunter schreef:De dame is weg, ze kwam gelukkig hier uit de buurtGr. JEroen
Gr. Alfred
zoals Sebastiaan al heeft beantwoord, uit de muntalmanak.londoh schreef:Even een vraagje voor sgtravel, je zegt dat er 500 van geslagen zijn, uit welke bron komt deze mededeling ?
ik mag er vanuit gaan dat deze informatie toch redelijk juist is, mocht iemand anders betere info hebben horen we dan natuurlijk graag
Verzamelaar koninkrijk vanaf 1817 tot heden in FDC/MS64>