Set de 19 zilveren munten van Koningin Juliana

Koningin Juliana ☼ 1909 - † 2004
Regeerperiode: 1948 - 1980

Moderator: maarten89

Johanavw
Volledig lid
Volledig lid

Set de 19 zilveren munten van Koningin Juliana

Bericht door Johanavw » 11 nov 2014, 23:11

Even een marktprijs vraag. Wat is een normale prijs voor de set van de 19 zilveren munten van koningin Juliana? Het is de set in de blauwe doos met certificaat en andere aanverwanten. Heb gezocht hierop het forum maar de genoemde prijzen verschillen nogal.

Alvast bedankt voor de informatie.
Verzamelaar van bankbiljetten uit (voormalig) communistische landen.

Van de voormalig communistische landen alleen de biljetten van toen het land een communistisch regime had.

Daarnaast de eerste issue nadat er politieke hervormingen doorgevoerd zijn of zich heeft afgescheiden.

€ 2,- CC

spatbord
Donateur
Donateur

Re: Set de 19 zilveren munten van Koningin Juliana

Bericht door spatbord » 12 nov 2014, 04:41

De zilverprijs. Plus misschien een paar euro's extra voor het doosje. Rond de 65 euro dus. Ik zie ze ook voor (veel) meer aangeboden worden, maar ik heb nog niemand kunnen vinden die ze voor die hogere prijzen wil kopen.

Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W » 12 nov 2014, 09:40

Kevelam vraagt bijvoorbeeld 90 euro voor zo'n setje. Met daarbij de opmerking: Deze set kunnen wij nu in een mooie cassete aanbieding voor maar 15% boven de zilverwaarde. Bij afname van minimaal 5 stuks wordt de prijs per set 5 Euro lager. Ze moeten dus nog wel even de site actualiseren, bij de huidige zilverkoers zou het setje ongeveer 75 euro moeten opbrengen inclusief de 15% bovenop de zilverwaarde (en nog eens even kijken naar een correcte schrijfwijze). :knipoog:

Ik vraag me alleen af wat voor certificaat er bij moet zijn? Ik heb een paar van die cassettes gezien maar behalve een blanco wit schutblad zat er verder niets bij.
Laatst gewijzigd door Jan W op 12 nov 2014, 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.

marksch Poland
Senior lid
Senior lid

Bericht door marksch » 12 nov 2014, 09:52

Hoi,

Als ik deze set los zou verkopen, zou ik er met wat geduld meer dan 100 euro voor krijgen. Hier op Catawiki heeft een veiling van zo'n set 125 euro opgebracht. Dat lijkt me enigszins aan de hoge kant, omdat bulkverkoop vaak iets minder opbrengt dan losse verkoop. Daarom lijkt mij de 90 euro die Kevelam vraagt een hele nette prijs.

Vriendelijke groet,

Mark

Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W » 12 nov 2014, 10:10

Maar die opbrengst op Catawiki snap ik dus ook helemaal niet. Wie legt nu 125 euro plus 9% commissie neer voor een setje die je bijvoorbeeld voor 90 euro bij Kevelam kan bestellen? Iemand die ruim 45 euro meer uitgeeft (50%) voor zo'n setje dan nodig is kijkt duidelijk niet kritisch naar de markt. Of heeft geld teveel. :wtf:

Maar goed, op Catawiki gaan veel meer munten weg voor absurde prijzen. Toch maar eens gaan nadenken of ik daar niet wat te koop kan aanbieden... :gniffel:

Koevoets numismatics Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Koevoets numismatics » 12 nov 2014, 10:56

De zilverwaarde +5% en 7,50 voor de cassette. Daar verkocht ik ze altijd voor. Op het moment heb ik er geen voorradig.

Overigens was op 27 juli de zilverprijs aanmerkelijk hoger, maar 125 ex verzenden ex commissie is een bijna onmogelijke prijs.

Johanavw
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Johanavw » 12 nov 2014, 11:32

Super bedankt iedereen. Zoveel reacties in een korte tijd :thumb up: . Ik laat nog weten wat eruit komt.

Van de voormalig communistische landen alleen de biljetten van toen het land een communistisch regime had.

Daarnaast de eerste issue nadat er politieke hervormingen doorgevoerd zijn of zich heeft afgescheiden.

€ 2,- CC

janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door janssenfrank » 12 nov 2014, 11:38

€ 125,- + 9% commissie = € 136,25 + € 11,- verzendkosten = € 150,25.

Veel te veel voor deze set, zelfs in juli, toen de zilverprijs nog hoger was. Voor dat geld heb je een compleet juliana album. Maar ja, kopers laten zich op online veilingen nog wel eens teveel meeslepen door hebzucht.

De zilverwaarde is nu vrij laag: 40 cent per gram. Vorig jaar was het nog iets van 60 cent per gram. Er zit 158,4 gram puur zilver in, dus dat is dan voor ca. € 63,36. Met extra kosten en verzendkosten zit je dan op 75 euro.

Dat lijkt mij ook een mooi bedrag, maar dan moet je wel maar hopen dat de zilverprijs niet nog verder omlaag gaat.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool

Johanavw
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Johanavw » 13 nov 2014, 23:00

Plan is iets gewijzigd. Heb een compleet album Juliana in mooie kwaliteit gekocht. Daar zitten de 19 zilveren munten immers ook in. Bedankt voor de opmerking daarover janssenfrank :thumb up:

T.z.t. nog het complete album Beatrix en dan ben ik compleet met wat ik uit nostalgisch oogpunt graag in mijn verzameling zou hebben. Nog geen idee waar zo'n album voor gaat met minimaal Zfr.

Voor de liefhebber van hoge prijzen voor de 19 delige zilveren muntenset van Juliana. Deze kwam ik nog tegen op eBay

http://pages.ebay.com/link/?nav=item.vi ... 83&alt=web

In voordeel van verkoper, het is in USA

€ 2,- CC

janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door janssenfrank » 14 nov 2014, 06:23

Johanavw schreef:Bedankt voor de opmerking daarover janssenfrank :thumb up:
Graag gedaan hoor.

Mocht je interesse hebben in een Beatrix-collectie, dan kan ik je wellicht ook helpen. ik zal je even een pb sturen.

Groeten,
Frank
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool

spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord » 14 nov 2014, 08:38

Johanavw, een Beatrixalbum in circulatiekwaliteit is weinig waard, en kun je dan ook voor erg weinig op de kop tikken. Wat interessant kan zijn is om dan voor de FDC-sets te gaan. Voor een euro of 75 zie je al wel albums aangeboden worden met alle FDC-sets 1980-2001.

Johanavw
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Johanavw » 14 nov 2014, 10:00

spatbord schreef:Johanavw, een Beatrixalbum in circulatiekwaliteit is weinig waard, en kun je dan ook voor erg weinig op de kop tikken. Wat interessant kan zijn is om dan voor de FDC-sets te gaan. Voor een euro of 75 zie je al wel albums aangeboden worden met alle FDC-sets 1980-2001.
Bedankt voor de tip :thumb up: Als ik een map met FDC sets zou kopen, zitten er dan ook de zilveren tientjes en vijftig gulden bij?

Op zich heb ik geen probleem met circulatie kwaliteit omdat mijn insteek vanuit nostalgie is. Mijn enkele wensen zijn dat het album compleet is inclusief alle zilveren uitgaven, kwaliteit minimaal Zfr is en dat de prijs in verhouding staat tot het feit dat het circulatie munten betreft.

€ 2,- CC

bernard3 Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door bernard3 » 14 nov 2014, 10:08

Johan, misschien kun je eens contact opnemen met het forumlid 'lumi' (Ludo). Hij verkoopt wel vaker albums Beatrix, ik denk ook inclusief het zilver. Ik heb zelf goede ervaringen met hem en tevens rekent hij scherpe prijzen.

Hier één van zijn advertenties, dan kun je hem eventueel een persoonlijk bericht sturen: munthunter.nl/buysell/single_ad.php?ad_id=1568

Bernard

Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W » 14 nov 2014, 10:24

Johanavw schreef:Voor de liefhebber van hoge prijzen voor de 19 delige zilveren muntenset van Juliana. Deze kwam ik nog tegen op eBay

http://pages.ebay.com/link/?nav=item.vi ... 83&alt=web

In voordeel van verkoper, het is in USA
Ha, ha, je ziet op Ebay wel vaker rare en veel te hoge prijzen voor Nederlandse munten: wat dacht je van deze: http://www.ebay.com/itm/1933-Netherland ... 0183&rt=nc

Een "Rare" Nederlandse rijksdaalder Wilhelmina in de "grof haar" uitvoering. Uit 1933 :knipoog:

Nou ja, ook dit is een Amerikaanse verkoper maar aan de andere kant kan deze handelaar ook eens even goed in de catalogus kijken.

Koevoets numismatics Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Koevoets numismatics » 14 nov 2014, 10:28

Deze man probeert de zaak te flessen, want ik heb al lang geleden naar hem gemaild dat de grof haar variant van 1933 niet bijzonder is. Nog niet eens een reactie terug.

Johanavw
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Johanavw » 14 nov 2014, 10:53

Iedereen heel erg bedankt voor de tips, reacties, aanbiedingen. Super! Dit echt mooi zo verzamelaars onderling.

€ 2,- CC

Lumi Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Lumi » 14 nov 2014, 13:38

bernard3 schreef:Johan, misschien kun je eens contact opnemen met het forumlid 'lumi' (Ludo). Hij verkoopt wel vaker albums Beatrix, ik denk ook inclusief het zilver. Ik heb zelf goede ervaringen met hem en tevens rekent hij scherpe prijzen.

Hier één van zijn advertenties, dan kun je hem eventueel een persoonlijk bericht sturen: munthunter.nl/buysell/single_ad.php?ad_id=1568

Bernard
:thumb up:
Altijd fijn om zoiets te lezen!

Ik had Johan al een PB gestuurd, en inmiddels ook al meer met tekst , uitleg en een scherpe aanbieding.

Ludo
Marktplaats: http://verkopers.marktplaats.nl/619572
Catawiki: Mijn shop - Luudmir
Gezocht munten van Montmorency - Hoorne - Horne - Weert

Johanavw
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Johanavw » 03 dec 2014, 21:47

Iedereen nogmaals bedankt voor de tips en aanbiedingen. Heb een volledig album inclusief zilver bij forumlid Lumi (Ludo) gekocht. Van hem kreeg ik direct een passende aanbieding. Jan (Koevoets) ook bedankt voor je voorstel, Lumi was je net voor. Was dat niets geworden, dan had ik zeker verder contact opgenomen. Misschien een volgende keer?

Ludo bedankt.

:thumb up: :thumb up: :thumb up: :thumb up: :thumb up: :thumb up:

€ 2,- CC

Terug naar “Koningin Juliana”