Gr.
Maarten

Moderator: maarten89
Uhu ik ken er wel paar en die ga ook zeker vragen ja! Mijn moeder dacht ook zeker te weten dat 6 was. Met blote oog niet goed te zien, maar je moet echt goeie foto er van maken. Tja maakt echt groot verschil he. 1828u is ook wel schaars catalogus waarde van dit zal ongeveer 40 zijn aangezien, fraai 130 is. Maar 1826, hehe €1750 op fraai is.voskeman schreef:Maarten,
ik kan heel goed begrijpen waarom jij die vraag steld en inderdaad ik kan er geen 8 van maken.
Maar jij denkt vast dat als het geen 8 is dan moet het een 6 zijn en eigenlijk zie ik dat ook . Maar ja je weet heel goed 1826 U pffffff enkele stuks. Het is een bodemvondst en echt geen fraai meer een Goed zal ik zeggen.
Je moet de munt maar aan diverse personen laten zien die bekent zijn met Koninkrijksgeld 19e eeuw.
Eigenlijk kan ik je wel feliciteren .
Het is mijn oordeel over deze munt en daar moet je je niet alleen op vastpinnen.
Kelly gaat er van uit dat het 1826 is en jij vast ook wel en dan ik zei de gek.
Utrecht is het zeker.
Hoe zou het niet kunne, ik ken diverse gevallen van bodemvondsten 1826u! En de aanduidelijk enkele stuk klopt ook niet, ik ken ongeveer tussen 10-15. Dus Uiterste zeldzaam. En ja de helft zijn bodemvondsten. Ik ken er 4 die hogere kwaliteit hebben als fr+. Namelijk 2 op zf, 1 op Pr en 1 op FDC. De rest ligt rond zg tot fr .Munthunter schreef:Nou ik zal mij er ook even in mengen
Verkijk je alsjeblieft niet op jaartallen met bodemvondsten. De tijd in grond heeft erg op de munt ingewerkt en kan rare bobbels doen ontstaan. Ik heb echt het idee dat het jaartal 1828 eerder in de buurt komt. De foto's zijn te onduidelijk (niet scherp genoeg) om met zekerheid te zeggen of het om een 1826 zou gaan. Misschien even inscannen en vergroten. Dit werkt vaak erg goed. (Hoge resolutie, dan kun je verder inzoomen, zonder kwaliteitsverlies)
Daarbij lijkt het mij vrijwel ondenkbaar dat, wanneer men enkele stuks heeft geslagen, deze in de roulatie terecht zijn gekomen.
Ik wil je niet ontmoedigen en hoop net zo hard voor je dat het een 1826 U is, maar heb hier heel wat bodemvondsten liggen waar ik het jaartal op verschillende manieren kan interpreteren.
Gr. Jeroen
Ik heb meedere mensen nu op bevesteging dat om 1826U gaat, zelfs een goeie vriend van mij DHR R.Tholen zegt dat dit een echt 1826 is.voskeman schreef: Je moet de munt maar aan diverse personen laten zien die bekent zijn met Koninkrijksgeld 19e eeuw.
Eigenlijk kan ik je wel feliciteren .
Kelly gaat er van uit dat het 1826 is en jij vast ook wel en dan ik zei de gek.
Utrecht is het zeker.
Nou ik kende deze man niet hoor, tis dus geen vriendMunthunter schreef:Maarten,
Bij de mijn felicitaties voor deze halve cent uit 1826 U. Ik heb de afbeeldingen opgeslagen en vergroot, verkleind, gedraaid, etc. En ik kan er ook niets anders van maken dan dat het hier moet gaan om een halve cent uit 1826.
€10,00 is wel wat aan de lage kant voor een dergelijk schaarse munt en ik begrijp dat je, je bevriende verzamelaar niet uitnodigt op het forum, hahahaha. Maar OK, hij blijft natuurlijk van harte welkom!
Gr. Jeroen
Phoe lastig vrij vond dus ook heel lastig. Weet je wat de catalogus waarde is voor een fraaiMunthunter schreef:Maarten,
Blijft voor mij de grote vraag... Wat is een dergelijk schaars muntje in deze kwaliteit nu waard?
Gr. Jeroen
Heb zelf hele goeie contacten met kevelam! Ook met zijn zoon, heb toch wel regelmatig een mail contact, als weer iets leuks heeft, stuurt hij de afbeeldingen op voor mijn archiefvoskeman schreef:En weten jullie die FDC is van mij , ha geintje zo vermogend ben ik niet.
Zijn jullie wel eens bij Kevelam geweest in Garderen dat is een plaatsje naast Putten mijn woonplaats . Ik ben daar wel geweest en heb daar zeker aangekocht PR-FDC dus jullie weten wel wat ik voor een hele mooie munt kan over hebben. Dit is nu wel voorbij omdat ik ze voor veel minder kan krijgen.
Bij Kevelam kun je gewoon uitzoeken tussen kwaliteit PR/UNC met andere woorden heeft hij een dubbeltje 1874 zwaard met klaverblad dan heeft hij er gewoon enkele stuks in die kwaliteit en ik dan lekker uitkiezen natuurlijk de mooiste en meestal voor het zelfde geld.
Het kan best zijn dat een goed exemplaar 1826U nog een 300-400 euro doet. Je hebt het jaar in de boeken.