1/2 Cent 182_ B
Moderator: maarten89
-
- Donateur
1/2 Cent 182_ B
Vandaag kwam ik deze kleine kale rakker tegen.. Hoe langer ik er naar kijk hoe meer dat ietwat recht aandoenend streepje naast de 2 in een 1 veranderd.. Hij gaat voorlopig de boeken in als 182_ B... 

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: 1/2 Cent 182_ B
Hoi Sander,
Ik heb speciaal voor jou mijn monitor even scheef gehouden en onder een speciale lichtval kom ik op een 6.
Best schaars muntje...
groeten Koen
Ik heb speciaal voor jou mijn monitor even scheef gehouden en onder een speciale lichtval kom ik op een 6.
Best schaars muntje...
groeten Koen
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.
Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.
Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
-
- Donateur
Inderdaad, als ik onder een bepaalde hoek kijk zie ik nu ook de kromming van een 6.. Gaat ie de boeken in als 1826B..
En als misslag!
Mooi weer een raadsel opgelost, volgende graag. Waarom ook als misslag?$and€r schreef:Inderdaad, als ik onder een bepaalde hoek kijk zie ik nu ook de kromming van een 6.. Gaat ie de boeken in als 1826B..
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.
-
- Donateur
Gerelateerd: ik heb onderstaande 1/2 cent munt, maar doordat deze lange tijd in de grond heeft gelegen is de kwaliteit allerbelabberdst. Het jaartal lijkt 1819 te zijn, maar de afstand tussen de 1 en de 9 is dermate groot dat ik dat betwijfel. Wat denken jullie?
Bovendien, heeft een munt in deze kwaliteit nog enige verzamelaarswaarde (zelfs als hij uit een zeldzaam jaar komt)?
Bovendien, heeft een munt in deze kwaliteit nog enige verzamelaarswaarde (zelfs als hij uit een zeldzaam jaar komt)?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Er zijn altijd verzamelaars die ook met zo'n dergelijk kwalitatief slechte munt blij zijn, als is het maar om het gaatje in hun album op te vullen.
Verwacht derhalve geen hoge opbrengsten.
Gr. Jeroen
Verwacht derhalve geen hoge opbrengsten.
Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Het is inderdaad een 9.
Als je goed kijkt zie je om die witte strepen die 9 vorm. Die afstand is volgens mij vrij normaal, toen die tijd werden die nummers toch los (met de hand) erop geslagen of vergis ik me? Nouja op internet heb ik zo'n soort gelijke gevonden:

Als je goed kijkt zie je om die witte strepen die 9 vorm. Die afstand is volgens mij vrij normaal, toen die tijd werden die nummers toch los (met de hand) erop geslagen of vergis ik me? Nouja op internet heb ik zo'n soort gelijke gevonden:

-
- Donateur
Bedankt voor jullie antwoorden!
@ Koen, kijk eens in de kroon van het wapen, daar zie je toch de contouren van een W zichtbaar, echter wel opsekop!