MuntMarkt Numismatiek-QUIZ op facebook

Links naar interessante websites.
CorioCoins

MuntMarkt Numismatiek-QUIZ op facebook

Bericht door CorioCoins » 01 dec 2020, 19:49

Omdat MuntMarkt afgelopen maand het eerste Lustrum vierde hebben we een aantal leuke acties op facebook gehad.

Wellicht is de volgende wel interessant voor de doorgewinterde forumleden :-)

€50,- MUNTMARKT-TEGOED VERDIENEN MET DE EINDEJAARS NUMISMATIEK-QUIZ 🙂

Ik zal vanaf vandaag 01/12/2020 iedere avond om 🕗 20:00 uur een quizvraag in onze FB groep plaatsen: https://www.facebook.com/groups/1713215442229679
Dit doen we 31 dagen lang en de eerste 🔟 personen die mij het goede antwoord via messenger sturen krijgen 1 punt.
Diegene die na 1 maand de meeste punten heeft 🥳mag in het nieuwe jaar voor 50 euro gratis besteden bij MuntMarkt 🎉
De vragen gaan over munten en bankbiljetten uit Nederland (incl. Provinciaal) en Overzeese gebiedsdelen.
Laatst gewijzigd door CorioCoins op 02 dec 2020, 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.

rtholen Nederland
Beheerder
Beheerder

Re: MuntMarkt Numismatiek-QUIZ op facebook

Bericht door rtholen » 01 dec 2020, 22:16

Erg leuk initiatief Bert!
We gaan eens een gokje wagen!

Ger1 Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Ger1 » 02 dec 2020, 09:49

Erg leuk, maar waarom niet hier?
Mvg, :) .

Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W » 02 dec 2020, 10:18

Ger1 schreef:
02 dec 2020, 09:49
Zou inderdaad wel een goed idee zijn. Ik heb namelijk geen Facebook. :lach: En ik denk dat er wel meer mensen zijn die dat niet gebruiken.

Maar erg leuk initiatief!

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 02 dec 2020, 11:21

Ik heb wel Facebook maar heb geen verstand van munten dus er valt voor mij weinig te scoren.
Ik denk dat het niet hier wordt gedaan om de doodeenvoudige reden dat veel klanten van Bert via zijn FB pagina daar lid zijn en die waarschijnlijk geen lid zijn van het forum. Per slot van rekening is FB internationaal en dit forum landelijk.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

CorioCoins

Bericht door CorioCoins » 02 dec 2020, 12:34

Ger1 schreef:
02 dec 2020, 09:49
Om meerdere redenen :
- Hier zijn te weinig actieve leden.
- Er moet een verdienmodel zijn, dat is hier vrijwel onmogelijk, we gaan immers ook geen eBay veiling hier plaatsen voor de mensen die geen eBay-account hebben.
- De actie is bedoeld voor bestaande klanten of om de facebookgroep te expanderen, m.a.w. om nieuwe klanten te werven.
- De actie kost ons behalve €50,- ook meer dan 1 uur werk per dag, als ik het hier zou doen zou dat extra tijd en geld kosten.
- Ik ben hier geen beheerder en dat geeft wat problemen met de infrastructuur (denk aan copyright of aan het aanpassen of verwijderen van posts, die niet conform de regels zijn)

Maar wat mij betreft mag u dat idee hier uitvoeren stel ik nog een muntje ter beschikking ook ;-)

@ Alfred ik ben blij dat je de commercie begrijpt en ik kan je geruststellen de vragen zijn uiteraard divers ik verwacht niet dat er 1 iemand alle vragen goed zal hebben, ik probeer juist alle aspecten (dus ook bankbiljetten) aan het bod te laten komen, waarbij algemene kennis ook echt nodig is bij enkele vragen, dit zodat het ook een leerzaam geheel wordt :-)

Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W » 02 dec 2020, 13:59

Duidelijk antwoord Bert. Ik snap dat ook wel. Nogmaals: een heel leuk initiatief. :thumb up:

CorioCoins

Bericht door CorioCoins » 07 dec 2020, 01:14

Ik zal een van de vragen even plaatsen gewoon voor de fun, mocht je het antwoord willen geven kan dat per PB anders kan een ander het natuurlijk niet meer oplossen. Uiteraard ALLEEN voor de fun de punten en prijzen blijven op facebook greeny

MuntMarkt NUMISMATIEK-QUIZ vraag 5 van 31

ALLEEN REAGEREN VIA PB...!!!

5) De mercuriusstaf, is de gebruikelijke benaming voor de caduceus, een staf met twee omhoogkrullende slangen met 2 vleugels erboven.
Sinds de muntwet van 28 september 1816 aankondigde dat het verplicht werd om een muntteken op de munt te plaatsen, heeft de Nederlandse Munt te Utrecht de symbolische staf van de Romeinse god van de handel, Mercurius (latijn voor Koopman), ter inspiratie genomen.

Los de rebus met munt(meester)tekens op en geen herkansingen voor foutjes deze keer!

Moeilijkheidsgraad **
1.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Terug naar “Websites”