<knip>.com data breach

Links naar interessante websites.
spatbord
Donateur
Donateur

<knip>.com data breach

Bericht door spatbord » 12 nov 2019, 19:57

Een tijdje terug begon ik af en toe spam emails te krijgen met berichten over dat mijn computer gehackt was, en de vermelding van een wachtwoord. Ik had geen flauw idee echter op welke website ik dat wachtwoord gebruikt had. Tot vandaag, toen ik bij mijn google account eens een security check deed. Kreeg ik een melding "The following accounts use passwords which were exposed in a third-party data breach" met daaronder <knip>.com, inderdaad de website waar het gewraakte wachtwoord gebruikt was.

Op zich natuurlijk vervelend, maar wat ik wel heel erg vind is dat deze website me nooit op de hoogte heeft gebracht dat hun systemen gehackt waren en mijn logingegevens gestolen waren.
Edit: Blijkt dat het toch niet deze website was, ondanks dat Google dat leek aan te geven. Ik had hetzelfde wachtwoord op 1 andere website gebruikt, en na wat googlen blijkt die website een paar jaar terug wel betrokken te zijn geweest bij een data breach. Anyway, zoals pietjepuk al aangeeft is het de moeite waard om ook eens zo'n check te doen en waar nodig wachtwoorden aan te passen
Laatst gewijzigd door spatbord op 13 nov 2019, 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.

PietjePuk190 Nederland
Donateur
Donateur

Re: HA.com data breach

Bericht door PietjePuk190 » 12 nov 2019, 20:03

Hoe doe je zoiets? En hoe komt het dat Google op de hoogte is van wat er met je account op een andere site gebeurt? Wordt je google account daar ook al voor gebruikt? :?:

Edit: Ja dus. Here's how.

1. Ga naar je GMail en klik op het rondje met je voornaam / initialen erin, rechtsboven.

Afbeelding

2. Klik op "Manage your Google account".

Afbeelding

3. Klik op "Secure account" (rechts onderin op het volgende plaatje).

Afbeelding

4. Klik op Password checkup (onderaan).

Afbeelding

Je moet dan opnieuw inloggen en dan krijg je o.a. te zien of je compromised wachtwoorden hebt ergens :thumb up: Altijd handig als iemand dat ook wil checken :)

Terug naar “Websites”