Mijn website

Links naar interessante websites.
mk0111 Nederland
Donateur
Donateur

Mijn website

Bericht door mk0111 » 28 jan 2014, 00:20

Kan ik mijn eigen website hier ook promoten?

Het gaat over de twee euro herdenkingsmunten.

Enkele jaren geleden kwam ik bij een online voetbalmanager spel een kerel tegen die ook euromunten verzamelde. Aangezien hij verstand had van databases en websites bouwen, hebben we samen (hij deed het programeerwerk) een website gemaakt. Helaas was hij ineens van de radar en werd de website niet meer geupdated. Ik vond dit zonde en heb zo goed en zo kwaad als het ging alles omgebouwd naar platte html tekst. Uiteraard geeft het updaten nu meer werk en is er geen database met munten meer, maar dat mag de pret niet drukken.

Na wat leeswerk in het website forum heb ik wel ontdekt dat het wellicht minder handig is om je collectie met de wereld te delen. Ik zal in de komende tijd (wellicht morgen) de introductiepagina aanpassen, ik laat de kaders wel groen en rood :p Voor wat betreft de afbeeldingen van de munten.. Ik vind alles via google en deze site, dus zal dit spoedig op de intro pagina aangeven inclusief een link naar dit forum :thumb up:

Mochten er tips en trucs zijn, dan hoor ik het graag.
Is er iemand die verstand heeft van .css, .php en databases, tijd heeft en mij wil helpen, laat het me even weten in een pb, we komen er wel uit.

Hier de link:

mk0111 Commemorative €urocoins
Groeten,
Marcel

http://www.mk0111.nl

Stephan O Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Re: Mijn website

Bericht door Stephan O » 28 jan 2014, 07:17

Dat ziet er goed uit Marcel, strakke lay-out en overzichtelijk.

Heb even rond geneusd en zag dat je bij het sorteren op jaartal de beschrijving beknopter heb gelaten dan als je zoekt op Land.
Ik ben wel gecharmeerd van dat overzicht op jaartal, misschien handig(maar waarschijnlijk veel werk, om het overzicht per Land ook zo in te delen
en dan bij het aanklikken van een munt een pagina/pop-up met de extra gegevens over desbetreffende munt.

Verder vindt ik het er top uit zien en die vlaggen voor de landen geven het net wat extra's ;)

Viel me tot slot nog op dat je voor de landbenaming heb gekozen om in elk zijn eigen taal weer te geven.
Alleen is in het Jaaroverzicht voor Ierland 'Ireland' gebruikt waar dit in het Land-menu 'Eire' is.

Al met al een mooi overzicht voor je verzameling in een gelikt jasje.

Gr, Stephan
Verzameling 2 euromunten uit de circulatie: 193/368 CC (52,4%) + 176/337 'Normaal' (51,9%) Totaal: 369/705 stuks (52,3%)
ForumLid: #1080
3e in de EK 2016 voetalpool
5e in de Vrouwen EK 2017 voetbalpool
7e in de WK 2018 voetbalpool

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 28 jan 2014, 15:54

Ik heb hem al vaker bezocht en vindt het ér mooi uitzien.

Kijk nu echter even (stiekem) op mijn werk en daar valt op Internet Explorer het een en ander weg, dus wellicht is er iets niet goed opgegeven in de bestanden van je site. Heb hier geen keus maar weet wel dat Internet Explorer altijd problemen geeft met websites, zo ook hier op het forum.

Hieronder een screenshot vanje site zoals ik het hier zie, dit is dus het complete scherm.

Afbeelding

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

mk0111 Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door mk0111 » 28 jan 2014, 21:24

Stephan O schreef:Dat ziet er goed uit Marcel, strakke lay-out en overzichtelijk.
THANX :)
Stephan O schreef:Heb even rond geneusd en zag dat je bij het sorteren op jaartal de beschrijving beknopter heb gelaten dan als je zoekt op Land.
Ik ben wel gecharmeerd van dat overzicht op jaartal, misschien handig(maar waarschijnlijk veel werk, om het overzicht per Land ook zo in te delen
en dan bij het aanklikken van een munt een pagina/pop-up met de extra gegevens over desbetreffende munt.
Dat is in principe niet zoveel werk. Kan het eens een keer proberen om te zien wat het effect zal zijn.
Stephan O schreef:Verder vindt ik het er top uit zien en die vlaggen voor de landen geven het net wat extra's ;)

Viel me tot slot nog op dat je voor de landbenaming heb gekozen om in elk zijn eigen taal weer te geven.
Alleen is in het Jaaroverzicht voor Ierland 'Ireland' gebruikt waar dit in het Land-menu 'Eire' is.
Ja, dit heb ik gedaan omdat op de muntjes ook de eigen taal wordt gebruikt, inclusief het vlaggetje is het alsnog makkelijk op te zoeken.

Munthunter schreef:Ik heb hem al vaker bezocht en vindt het ér mooi uitzien.
Thanx :)
Munthunter schreef:Kijk nu echter even (stiekem) op mijn werk en daar valt op Internet Explorer het een en ander weg, dus wellicht is er iets niet goed opgegeven in de bestanden van je site. Heb hier geen keus maar weet wel dat Internet Explorer altijd problemen geeft met websites, zo ook hier op het forum.

Hieronder een screenshot vanje site zoals ik het hier zie, dit is dus het complete scherm.

Afbeelding
Ja, dat is mij ook al opgevallen. Heb daar eerder opbouwende kritiek op gehad, maar heb te weinig HTML kennis om te zien waar dit euvel vandaan komt :( Ook op telefoons worden de pagina's afgekapt.
Groeten,
Marcel

Martin
Senior lid
Senior lid

Bericht door Martin » 29 jan 2014, 00:24

Munthunter schreef:Ik heb hem al vaker bezocht en vindt het ér mooi uitzien.

Kijk nu echter even (stiekem) op mijn werk en daar valt op Internet Explorer het een en ander weg, dus wellicht is er iets niet goed opgegeven in de bestanden van je site. Heb hier geen keus maar weet wel dat Internet Explorer altijd problemen geeft met websites, zo ook hier op het forum.

Gr. Jeroen
Zelf maak ik gebruik van internet explorer en ben een hater van de chrome-versie van google... Tot zover mijn fossiele biecht op technologisch gebied.
De oudere c.q. meer ervaren gebruikers weten dat het wegvallen van een paginagedeelte eenvoudig op te lossen is. Zoom van 100 % naar 75 % en alles staat er duidelijk op. Dat is dat knopje rechts onderin het scherm. Bij televisies moet je soms ook overschakelen op beeldformaat als je net als IK nog zo'n sexy TV hebt met bol kontje :knipoog: .
In de loop der tijd is het 'standaard' beeldschermformaat gewijzigd en dient gewoon handmatig (jawel, het bestaat nog, die mogelijkheid!) aangepast te worden.
Bij mij functioneert de site prima en is heel eenvoudig 'compleet' op het scherm te krijgen. Je kunt een auto geen schuld geven van de rijbekwaamheid die de chauffeur aan het daglicht stelt bij gebrek aan rijtechnische kennis. Euroverzamelaars zijn de 'automaat' gewend inmiddels maar dit probleempje kom je vaker tegen bij sites over echte munten en DIE lieden lossen dit eenvoudig zelf op :LoneRanger: .
Verder vind ik het een mooie site die voor mij goed lijkt te functioneren. Ware het mijn verzamelgebied zou ik er gebruik van maken.

Martin

P.S. Wellicht kun je de tip geven over het verkleinen van de pagina's op de Homepage onder een kopje 'TIP VOOR DUMMYS' :oops:
Geld maakt niet gelukkig, munten wel.

Stephan O Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Stephan O » 29 jan 2014, 07:43

mk0111 schreef:
Stephan O schreef:Verder vindt ik het er top uit zien en die vlaggen voor de landen geven het net wat extra's ;)

Ja, dit heb ik gedaan omdat op de muntjes ook de eigen taal wordt gebruikt, inclusief het vlaggetje is het alsnog makkelijk op te zoeken.
Dat helpt een hoop, inderdaad. Ik heb vanochtend nog weer eens even gekeken, ik zag dat er aan de vlaggetjes ook een link zit naar desbetreffend land. Alleen kom ik niet op dat blad terecht:

http://mk0111.nl/Coins/Slovakia.html

Als ik op de naam van het land zelf klik kom ik wel op het goede blad uit... Geen idee of je hier wat aan moet willen doen.
Misschien is het voor het overzicht het best om onder de vlaggetjes geen link te plaatsen, is een beetje dubbelop.
Stephan O schreef:Alleen is in het Jaaroverzicht voor Ierland 'Ireland' gebruikt waar dit in het Land-menu 'Eire' is.
Dit is eigenlijk wat me bij de landnamen opviel, de ToR, EMU en TYE van Ierland hebben als titel 'Ireland' i.p.v. 'Eire'.

Gr, Stephan
Verzameling 2 euromunten uit de circulatie: 193/368 CC (52,4%) + 176/337 'Normaal' (51,9%) Totaal: 369/705 stuks (52,3%)

Stephan O Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Stephan O » 29 jan 2014, 07:52

Volgende viel me net op...

Ook de benaming van de munten van Slowakije is niet erg consistent,
de benamingen zijn de volgende:

- 2009, EMU, 2011 en TYE dragen de naam: 'Slovenská Republika'
- 2013 en 2014 dragen de naam: 'Slovakia'

Terwijl de naam op de munt en dus ook in de landenlijst 'Slovensko' is.
Dit viel me gewoon even op, kijk maar wat je er mee doet.

Gr, Stephan

mk0111 Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door mk0111 » 29 jan 2014, 20:25

JIj bent goed bezig.. Ik zal de link onder het vlaggetje van Slowakije aanpassen... Ook zal ik de namen van de landen eens goed bekijken :)

Ow, heb je trouwens ook al ontdekt dat als je bij de landen bent (bijvoorbeeld alle munten van Belgie), je ook op de grotere vlag van het betreffende land kan klikken zodat je op die wiki pagina uitkomt? Gewoon een verstopt kadootje :)
Groeten,
Marcel

Stephan O Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Stephan O » 29 jan 2014, 23:59

Het was niet zozeer alleen de link onder de vlag van Slowakije, maar die had ik als voorbeeld voor de Error. Volgens mij zit dit achter alle vlaggetjes.

Edit: ... Zie net dat je dit ook al opgelost hebt...

Wat betreft de grote vlag in het landoverzicht, een leuk extraatje :thumb up:

Gr, Stephan

Terug naar “Websites”