Het opbergen van de Coincard

Plaats hier berichten over verzamelaarsmunten, dit zijn speciale uitgiften van de euromunten. Denk hier bijvoorbeeld aan zilveren en gouden afslagen voor een bepaald thema.

Moderator: euromunter

Michel
Volledig lid
Volledig lid

Het opbergen van de Coincard

Bericht door Michel » 03 mar 2014, 21:51

Beste forumleden,

Net als vele van jullie ben ik een verzamelaar van de coincard. Tot nu toe vind ik dat er mooie ontwerpen tussen hebben gezeten vanaf de beginuitgiftes.
Nu kan met de coincard opbergen in een speciale opbergmap van het merk Hartberger. (Tegenwoordig heeft Importa ook een eigen systeem)

Dit gaat in het specifiek om de Hartberger opbergmap en haar supplementen.
Pas geleden heb ik bij een munthandelaar speciaal het supplement gekocht voor Nederland 2012-2013.

In dit supplement viel me op dat men ook de BU-uitgaven heeft opgenomen vanaf het Tulpenvijfje in 2012.
Toen ik dat zag, vond ik het erg jammer dat men (fabrikant Hartberger) dit heeft op deze manier heeft uitgevoerd.
Ik heb toen de stoute schoenen aangetrokken en Hartberger een mail gestuurd waarin ik mijn verhaal heb uitgelegd.
Dit wil ik graag met jullie delen en graag jullie mening over mijn bevinding weten.
Hieronder mijn mail aan Hartberger en daarbij het antwoord van hen.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________

"Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van de aanschaf van het coincard-supplement 2012-2013 van Hartberger, heb ik een opmerking:
Ik kom namelijk tot de vervelende conclusie dat ik nu naar uw idee ook de BU uitgaven van de Koninklijke Nederlandse Munt mogelijk moet gaan sparen.
Ik weet intussen dat vanaf het Tulpenvijfje in 2012 de Koninklijke Nederlandse Munt ook BU-uitgaven van de 5- en 10 euromuntstukken uitgeeft.
Helaas had ik verwacht dat dit nieuwe supplement onderscheid zal maken, tussen de UNC en BU uitgaven.
Het liefste zie ik dan ook naast deze uitgave van het supplement ook een supplement verschijnt met alleen de UNC uitgaven van de 5- 10 euromuntstukken.
Dus graag zonder:

- Tulpenvijfje BU
- Beeldhoudkunstvijfje BU
- Grachtengordelvijfje BU
- Vrede van Utrecht vijfje BU
- Koningstientje BU
- Rietveldvijfje BU
- Vredespaleisvijfje BU
- Vredespaleisvijfje BU met verkeerde opdruk

Nu is mijn vraag is dit mogelijk binnen de Hartberger-supplementen?
Graag verneem ik een reactie van u kant,
Met vriendelijke groet,
Michel"
________________________________________________________________________________________________________________________________________________

''Goede morgen,
Wij hebben in overleg met besloten alle in de muntalmanak opgenomen munten ook in ons supplement op te nemen.
Uw idee kunnen we altijd meenemen in ons volgend overleg.
Met vriendelijke groeten,
De Man-Werkendam''

Michel

PS: ik heb mijn mail en de mail van Hartberger even ingekort, dus zonder de alinea's anders werd het eerste bericht van mij zo lang.

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Re: Het opbergen van de Coincard

Bericht door Munthunter » 03 mar 2014, 23:07

Tsja dat is jammer, maar naar ik meen zijn er toch meer van dit soort supplementen van andere aanbieders (Importa)? Misschien dat zij wel een passende oplossing hebben.

Het is natuurlijk lastig om het voor iedereen goed te doen, maar in dit geval lijkt het mij wel haalbaar en betaalbaar om twee soorten supplementen te maken waarmee alle verzamelaars iets kunnen kiezen wat bij hun verzameling past. Goed om te lezen dat ze het in het volgende overleg gooien en ik denk dat dit wel eens positief zal kunnen uitpakken voor jou en vele anderen.

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

Michel
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Michel » 04 mar 2014, 16:17

Munthunter schreef:Tsja dat is jammer, maar naar ik meen zijn er toch meer van dit soort supplementen van andere aanbieders (Importa)? Misschien dat zij wel een passende oplossing hebben.

Het is natuurlijk lastig om het voor iedereen goed te doen, maar in dit geval lijkt het mij wel haalbaar en betaalbaar om twee soorten supplementen te maken waarmee alle verzamelaars iets kunnen kiezen wat bij hun verzameling past. Goed om te lezen dat ze het in het volgende overleg gooien en ik denk dat dit wel eens positief zal kunnen uitpakken voor jou en vele anderen.

Gr. Jeroen
Beste Jeroen en alle andere forumleden,

Ik heb tot nu toe geen ervaring met Importa, wat men gebruikt voor systeem voor het opbergen van de coincard.
Hierbij denk ik erover om een munthandelaar die op internet actief is, en mij via een nieuwsbrief informeert over nieuwe artikelen te gaan mailen en vragen hoe dit zit bij Importa.

En inderdaad weet ik dat het lastig is om voor iedere verzamelaar een passende oplossing te bedenken.
Maar, het is wel reëel om twee soorten supplementen te maken om zo iedere verzamelaar wat bij hem/haar verzameling past te kunnen bestellen.

Ik ben zelf ook heel nieuwsgierig hoe Hartberger dit gaat doen en/of alles bij het huidige blijft.
Waar ik nu bang voor ben is dat ze nu bijvoorbeeld ook de 2 Euro Nederland 2014 Holland coin Fair in coincard met penning gaan toepassen in het coincard-ovezicht.

Zodra ik een antwoord heb via deze munthandelaar zal ik dat met jullie delen.
Of als iemand anders het Importa verzamelsysteem voor coincards gebruikt wil ik graag hierover geïnformeerd worden.

Michel

janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door janssenfrank » 04 mar 2014, 16:21

Ik gebruik zelf blanco hoesbladen en op het volgende schutblad print ik een beschrijving van de inhoud van dat betreffende vakje. Ik vind dat fijner dan die voorgedrukte albums met info waar je toch niks mee kunt, of nog erger: ruimte voor munten die je toch niet krijgt.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool

Michel
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Michel » 06 mar 2014, 21:16

janssenfrank schreef:Ik gebruik zelf blanco hoesbladen en op het volgende schutblad print ik een beschrijving van de inhoud van dat betreffende vakje. Ik vind dat fijner dan die voorgedrukte albums met info waar je toch niks mee kunt, of nog erger: ruimte voor munten die je toch niet krijgt.
Beste...

Je verteld ons dat je blanco hoesbladen gebruikt. Dan denk ik aan de Hartberger GM8 bladen.
Gebruik je dan blanco of zwarte schutbladen om je beschrijving van de inhoud van dat betreffende vakje te plaatsen?
Kun je een voorbeeld laten zien hoe je dat doet?
Alvast bedankt, misschien kun je andere verzamelaars op ideeën brengen.

Groeten,
Michel

PS. Om terug te komen op een mail die ik zal sturen naar een munthandelaar. Ik heb dit inmiddels gedaan en een antwoord gekregen. De systemen van Importa zijn kleiner en bevatten ook de BU-uitgaven van de Koninklijke Nederlandse Munt.

Ik schreef het volgende in mijn mail. De cursief gedrukte tekst is het antwoord van de munthandelaar.

''Geachte heer...

Ik heb twee vragen aan u:

Naar aanleiding van een supplement van Hartberger (Hartberger vulbladen voor de coincards 2012/2013) heb ik een vraag over de Importa-supplementen.
In de supplementen van Hartberger komen naast de UNC-uitgaven (vanaf het Tulpenvijfje in 2012) ook de BU-uitgaven voor?
BU uitgaven zitten erin, verkeerde opdruk zit er niet in.

2) En zijn de supplementen van Importa net zo groot (als formaat) als die van Hartberger?
kleiner

Ik hoop jullie geinformeerd te hebben.
Zijn er verzamelaars die een andere methode hanteren van het opbergen van de coincards dan lees ik het graag.

Michel

Mike1976
Donateur
Donateur

Bericht door Mike1976 » 06 mar 2014, 23:52

Ik heb mijn eigen album aangelegd. Op deze site http://coincards.webklik.nl/page/homepage staan alle uitgiften keurig onder elkaar. Maak gewoon je eigen keuze, hoef je ook niet tegen een lege plek aan te kijken waar je op voorhand al weet dat je die nooit gaat aanschaffen. Maar zoals met alles, ieder zijn eigen verzamelgebied en of opberg methodes :angel:

Terug naar “Verzamelaarsmunten”