Nederland 5 & 10 euro 2012 "400 jaar Nederland - Turkije"

Plaats hier berichten over verzamelaarsmunten, dit zijn speciale uitgiften van de euromunten. Denk hier bijvoorbeeld aan zilveren en gouden afslagen voor een bepaald thema.

Moderator: euromunter

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Re: Nederland 5 & 10 euro 2012 "400 jaar Nederland - Turkije

Bericht door euromunter » 30 mar 2012, 12:32

Zojuist de circulatie en BU-coincards ontvangen van de KNM. Het verschil is wel erg minimaal. De BU-versie glimt een stuks harder. Alleen jammer dat de munt dan weer over dwars in de coincard zit. De Tulp staat niet maar ligt :knipoog:

Ik vind de circulatie kwaliteit van zeer goede kwaliteit. Het is die 5 euro extra niet waard.

groeten Paul

Dick
Superlid
Superlid

Bericht door Dick » 30 mar 2012, 15:27

euromunter schreef:Zojuist de circulatie en BU-coincards ontvangen van de KNM. Het verschil is wel erg minimaal. De BU-versie glimt een stuks harder. Alleen jammer dat de munt dan weer over dwars in de coincard zit. De Tulp staat niet maar ligt :knipoog:

Ik vind de circulatie kwaliteit van zeer goede kwaliteit. Het is die 5 euro extra niet waard.

groeten Paul
Dan zijn ze snel met uitleveren. :thumb up:
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.

$and€r
Donateur
Donateur

Bericht door $and€r » 30 mar 2012, 15:40

llinde schreef:Ik had (en heb) ook twijfels of de BU en de UNC versie in coincard echt veel verschillen en heb daarna geinformeerd bij KNM.
Mij is toen verzekerd dat er echt verschil zichtbaar zal zijn, de BU munten worden op speciaal behandelde muntplaatjes geslagen met nieuwe stempels.
Oftewel eerst worden de stempels iedere keer gebruikt voor BU munten en daarna pas voor UNC munten.
Mogelijk zijn dus de UNC munten gemiddeld iets minder dan bij vorige uitgiften omdat de stempels eerst worden gebruikt voor de BU munten.

Luit
Ik had ook mijn twijfels maar omdat het enige Euro gerelateerde spul is wat ik tot nu toe compleet heb en ooit zal hebben.. (allen voor uitgifte prijs gekocht) Vandaag dus beide versies ontvangen, alleen de circulatie zag er beter uit dan de BU...

Afbeelding

rinuske
Senior lid
Senior lid

Bericht door rinuske » 30 mar 2012, 18:53

ik heb vandaag de proof versie ontvangen van de KNM
ik ben er tevreden over, vind het er goed uitzien
grtz Rinus

iedere munt is er een!!!
hoe verder weg ,hoe interessanter ie is

Collector
Lid
Lid

Bericht door Collector » 31 mar 2012, 00:54

AtoxHybrid schreef:
KNM schreef:De munten in circulatiekwaliteit zijn in Muntslag geslagen en de zilver Proof en goud Proof in Penningslag. De keuze om de verzamelaarsmunten, zilver en goud Proof, op een andere muntmethode te slaan, in vergelijking met de circulatiemunt is gedaan om het beste resultaat van het ontwerp op beide munten te krijgen
Wat? Nee! Eeeecht? Muntslag vs penningslag? :shock: :shock: :shock: :shock: Zie nu pas dat de zijdes van de circulatiemunt inderdaad ondersteboven staan ten opzichte van elkaar. Begrijp ik dat we de "plaatjes wat gedraaid hebben" en zo ineens twee "verschillende" muntjes hadden? Heb de proofmunt nog niet gezien.
AtoxHybrid schreef:
KNM schreef:Daarbij is het bijzonder, omdat het maar één keer eerder is voorgekomen dat de circulatiemunt afwijkt van de verzamelaarsmunten
Heel bijzonder.... Zelfs zo bijzonder, dat het mij, ouwe zak, niet eens opviel..... Oh nee, toch niet, want het is al eerder gebeurd.

Heb mijn BU en mijn Unc kaartje naast elkaar gelegd. Ligt dat nu aan mij of zit er gewoon een Unc muntje in mijn BU kaartje??????????????? :thuink: Ik ga tijdens het afwassen mijn rechter brillenglas meteen meewassen en mijn linker brillenglas ga ik met schuurpapier poetsen. Dan kijk ik met met het rechteroog nog eens naar mijn BU kaartje en met met linkeroog naar het Unc kaartje. Ik denk dat ik het kwaliteitsverschil dan eindelijk vet ga waarnemen.

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter » 03 apr 2012, 19:11

Gouden 10 euromunt is uitverkocht!
KNM schreef:

Uitverkocht: Tulpen Tientje Goud Proof!

03 april 2012

Het Gouden Tulpen Tientje in de allerhoogste verzamelkwaliteit Proof is kort na de uitgifte op 26 maart uitverkocht bij de Koninklijke Nederlandse Munt. De uitlevering van de munt is helaas vertraagd. Hier vindt u meer informatie over de uitlevering van deze munt. De munt is nog beschikbaar in de kwaliteiten Zilver Proof en Verzilverd in BU-kwaliteit. De Zilveren Tulpen Kleurset was eerder al uitverkocht.
gr. Paul

Dick
Superlid
Superlid

Bericht door Dick » 03 apr 2012, 19:18

Ik heb vandaag de coincards in circulatie en in de BU kwaliteit ontvangen, bij mij was er wel een duidelijk verschil tussen beide kwaliteiten, de cilculatie kwaliteit was wat dof en de BU kwaliteit bezat een erg mooie egale glans. :thumb up:

Gr. Dick
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter » 23 apr 2012, 18:53

KNM schreef:

Tulpen Vijfje Zilver Proof uitverkocht

23 april 2012

Na de Eerste Slag van het Tulpen Vijfje op 26 maart jl. is de gehele oplage van 12.500 stuks van het Tulpen Vijfje Zilver Proof na 4 weken geheel uitverkocht. De Gekleurde Tulpenset en het Tulpen Tientje Goud Proof zijn beide ook geheel uitverkocht.

De Zilver Proof munt maakt onderdeel uit van de Nationale Collectie®, met als thema 'Nederlands Wereld Erfgoed’. Wilt u gegarandeerd zijn dat u de komende uitgifte(n) niet hoeft te missen? Kies dan voor het gemak van een abonnement, dit kost u niets extra!

De volgende uitgiften van het Tulpen Vijfje zijn nog wel (beperkt) beschikbaar in onze webwinkel:
• Tulpen Vijfje 2012 Verzilverd in Brilliant Uncirculated kwaliteit
• Tulpen Vijfje 2012 Verzilverd in circulatie kwaliteit in verzamelverpakking
• Tulpen Vijfje 2012 Verzilverd in circulatie kwaliteit in rol

Wellicht is het Zilveren Tulpen Vijfje en Gouden Tulpen Tientje nog beschikbaar bij een van de leden van de NVMH.
Te lage oplage of gewoon immens populair???

groeten Paul

rinuske
Senior lid
Senior lid

Bericht door rinuske » 23 apr 2012, 19:23

ik denk dat ie gewoon populair is, de oplage is toch een normale hoeveelheid??
grtz Rinus

iedere munt is er een!!!
hoe verder weg ,hoe interessanter ie is

Martin
Senior lid
Senior lid

Bericht door Martin » 23 apr 2012, 19:57

rinuske schreef:ik denk dat ie gewoon populair is, de oplage is toch een normale hoeveelheid??
Vergeet niet dat heel wat munten richting Turkije zijn gegaan als cadeautje! Ik weet het uit eigen ervaring van Turkse collega's. Zij zien het, terecht, als eerste echte 'Turkse' euromunt, ontworpen door een Turkse en voorzien van hun nationale vlag! Vet super dat Nederland dit aandurfde, maar daarmee heeft de munt wel een tweede heel groot afzetgebied gevonden. Ik vind het :thumb up: !

Marvin
Geld maakt niet gelukkig, munten wel.

Terug naar “Verzamelaarsmunten”