Munt met opvallende glans

Plaats hier berichten over munten in het algemeen. Bijvoorbeeld over fabricage, literatuur, levensduur, materialen, etc.
munt9490 Nederland
Senior lid
Senior lid

Munt met opvallende glans

Bericht door munt9490 » 12 sep 2011, 21:25

ik ben nog niet zo heel lang bezig met het aanleggen van een collectie wereld munten. Nu was ik is bezig met munten uit engeland uit te zoeken die uit een kilo partij kwamen, niks bijzonders tot ineens een glinstering om de hoek kwam kijken.

ik ben iemand die hoeft niet de top kwaliteit te hebben dus ik hou me eigenlijk niet bezig met proof en dergelijk het moet er goed uit zien en duidelijk dus het komt misschien omdat ik het misschien niet gewend ben.
Deze engelse one penny uit 1907 heeft een enorme glans ik kan mezelf er bijna in spiegelen, er zitten wat krasjes in maar deze munt glanst enorm.

De vraag wat is dit of hoe komt dit 1907 waren we nog niet bezig met proof en dergelijke lijkt me zo of is het eigenlijk heel normaal voor die tijd dat bronze munten zoon enorme glans hebben ?

hier onder de scans helaas is de glans factor bij een scan een stuk lager hopelijk valt het jullie door de scan op dat dit meer glans heeft menig ander muntje te minsten wat ik ben tegen gekomen weet niet hoe het met de rets zit ;)

Afbeelding
Afbeelding

munt9490
Euromunten, €2 cc, Guldens wilhelmina en eerder, wereld munten

andres
Senior lid
Senior lid

Re: Munt met opvallende glans

Bericht door andres » 12 sep 2011, 22:40

Munt is waarschijnlijk ooit stevig opgepoetst met koperpoets, patina komt dan wel enigzins terug met de jaren,
maar de munt blijft toch een onnatuurlijke hoogglans houden.
verzamelaar van niet Euromunten en Bankbiljetten

Terug naar “Munten algemeen”