accessoires

Plaats hier berichten over munten in het algemeen. Bijvoorbeeld over fabricage, literatuur, levensduur, materialen, etc.
munt9490 Nederland
Senior lid
Senior lid

accessoires

Bericht door munt9490 » 26 jan 2011, 20:52

Als het verkeerd staat mijn excuses maar ik kon geen plek vinden waar dit onder viel munten algemeen kwam het meeste in de richting vond ik.

Aangezien ik niet echt informatie over accesoire voor de verzamelingen kon vinden en ik die toch wilde hebben heb ik dit topic aangemaakt.
Aller eerst zit ik zelf met een paar vragen die zijn als volgt.
- Welk merk voor accesoire is nou het beste volgens jullie?
- Munthouders zelfklevend zit er nou verschil in merk de ene beter dan de ander kleven (ik neem aan allemaal zelfde maar ander doosje)
- Wat is het verschil tussen de MH20 en de Mammoet van Importa (ik zie die afmetingen in de catalogus en dan vraag ik me af waarom moet ik de mammoet kopen)
die laatste is misschien wat erg specifiek maar mocht je het weten dan hoor ik het graag. :lach:

En verder aangezien ik niks over accesoire kon vinden lijkt dit me de juiste plaats voor andere mensen die eventueel vragen hebben over opbergsystemen of andere vragen omtrend de accesoires voor hun verzameling.
Euromunten, €2 cc, Guldens wilhelmina en eerder, wereld munten

Daniël
Superlid
Superlid

Re: accessoires

Bericht door Daniël » 26 jan 2011, 23:11

Kwa muntbladen zit er niet echt veel verschil, je hebt natuurlijk wel verschil kwa vorm en dikte maar in het algemeen kan je in alle 20-vaks muntbladen prima munthouders instoppen.

Ik gebruik zelf hartbeger alleen bij de 27,5 mm oftewel de munthouder waar je de 2 euro munt in stopt en de 50 cent gaat het munthoudertje bij me soms los, op lossen door een nietje. Maar bij sommige is dit niet zo dus ik weet niet als het bij alle hartbergers munthouders is bij dit soort.

De muntbladen kan je gewoon in een 4 rings map stoppen of 2 rings maar ik raad 4 rings aan dat is toch steviger.

Ik geloof dat de mammoet speciaal gemaakt album is waar die muntbladen inpassen maar ik denk als je een andere 4 rings map koopt dat het prima past, heb zelf ook een geen-merk 4-rings map en dat gaat prima en is stuk goedkoper.

munt9490 Nederland
Senior lid
Senior lid

Re: accessoires

Bericht door munt9490 » 28 jan 2011, 19:56

Gible schreef:Kwa muntbladen zit er niet echt veel verschil, je hebt natuurlijk wel verschil kwa vorm en dikte maar in het algemeen kan je in alle 20-vaks muntbladen prima munthouders instoppen.

Ik gebruik zelf hartbeger alleen bij de 27,5 mm oftewel de munthouder waar je de 2 euro munt in stopt en de 50 cent gaat het munthoudertje bij me soms los, op lossen door een nietje. Maar bij sommige is dit niet zo dus ik weet niet als het bij alle hartbergers munthouders is bij dit soort.

De muntbladen kan je gewoon in een 4 rings map stoppen of 2 rings maar ik raad 4 rings aan dat is toch steviger.

Ik geloof dat de mammoet speciaal gemaakt album is waar die muntbladen inpassen maar ik denk als je een andere 4 rings map koopt dat het prima past, heb zelf ook een geen-merk 4-rings map en dat gaat prima en is stuk goedkoper.
bedankt voor de tip over die map dat kan inderdaad een hoop schelen thnx !
Euromunten, €2 cc, Guldens wilhelmina en eerder, wereld munten

Terug naar “Munten algemeen”