Trap er niet in!

Plaats hier berichten over munten in het algemeen. Bijvoorbeeld over fabricage, literatuur, levensduur, materialen, etc.
Oom Dagobert
Senior lid
Senior lid

Re: Trap er niet in!

Bericht door Oom Dagobert » 09 dec 2010, 09:12

Ilosab schreef:Ik denk niet dat MP er iets aan doet, het moet volgens mij van de benadeelde adverteerder uitgaan. Er heeft ooit eens iemand geadverteerd onder de naam Muntenverzamelaar. Heb ik een mailtje naar Marcel van Dam gestuurd, hij nam contact op en de man was heel coulant en wijzigde zijn adverteerdersnaam. Zo kan het dus ook, maar verwacht niets van MP.
Dreigen helpt ook vaak om iets voor elkaar te krijgen. Ooit mezelf voorgedaan als vrachtwagenchauffeur en kreeg ook mijn geld terug.
Ik heb wel het idee dat het de laatste tijd behoorlijk de spuigaten uitloopt op MP qua oplichterij. Ik koop alleen nog maar iets bij iemand die langer dan 1 jaar adverteert en die meer advertenties heeft staan. Misschien niet eerlijk t.o.v. pas beginnende verkopers maar voorkomen is beter dan genezen.

Gr. Alfred
Dat laatste is een hele goede tip.
Staan ze al meer dan een jaar op Marktplaats dan durf ik het wel aan om iets te kopen.
Pecunia non olet
http://picasaweb.google.com/verzamelziek

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 09 dec 2010, 09:36

dat zegt mij nul komma nul oftewel 0,0 ;)

Ik heb twee accounts bij Marktplaats en gebruik die om het forum te promoten. Met deze accounts in zijn geheel niets verkocht enkel reclame gemaakt voor het forum. Als ik wil verander ik de gebruikersnaam en ga ik mensen oplichten. Dat doe ik niet, maar ik sta te boek bij MP als een verkoper die al 2 jaar actief is en heb in werkelijkheid dus nog niets verkocht. Het veranderen van een gebruikersnaam is ook té makkelijk. Kortom het is zo kinderlijk eenvoudig om het zakie te beflessen. Wordthet een oplichter even te heet onder de voeten dan veranderd hij toch gewoon zijn gebruikersnaam en gaat hij onder die naam verder?

Kortom staar je daar alsjeblieft iet op blind.

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

koiboyke
Moderator
Moderator

Bericht door koiboyke » 09 dec 2010, 10:05

Kunt rustig op markplaats kopen, moet alleen een betrouwbaar persoon of personen vinden waar je dan alles koopt.
Ik koop Geregeld op MP, maar wel steeds bij dezelfde personen.
Gr Mark
het geld blijft in de wereld en wij moeten eruit.

Voor meer bodemvondsten kijk op https://www.facebook.com/pages/Der-Koi- ... 9796062944

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 09 dec 2010, 11:05

koiboyke schreef:Kunt rustig op markplaats kopen, moet alleen een betrouwbaar persoon of personen vinden waar je dan alles koopt. Ik koop Geregeld op MP, maar wel steeds bij dezelfde personen. Gr Mark
Inderdaad Mark, zo doe ik het ook. In den beginne iets kopen op MP neemt altijd risico's met zich mee omdat ik er in principe van uitga dat de verkoper iets verkoopt met dezelfde goede bedoelingen die ik hanteer maar ergens weet ik dat die gedachte van mij nergens op slaat want niet iedereen is hetzelfde en gebruikt dezelfde principes. Zoals menigeen weet ben ik in augustus begonnen met het verzamelen van de 2 € CC munten. Dan vind je toch andere verkopers dan degene bij wie ik normaal het papiergeld aanschaf. Dan wordt het wel een spannende zaak of je inderdaad het bestelde zal ontvangen na betaling. Als een verkoper iets wil verkopen en hij staat langer dan een jaar op MP met niet 1 maar meerdere advertenties dan hoop je dat het een betrouwbare verkoper is. Ik had geluk, goede verkopers gevonden dus dan ga je sneller terug om een nieuw object aan te schaffen.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

neozion
Donateur
Donateur

Bericht door neozion » 09 dec 2010, 17:43

Zie dat de beste man nog steeds zijn metalen aanbied. Vandaag en gisteren nog genoeg ads geplaatst.
Helaas hebben de mailtjes naar mp geen nut blijkbaar.
Jammer voor de startende verzamelaar die zo iets onder de kerstboom vind. Zeker omdat hij eindejaars opruiming houd.

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 09 dec 2010, 18:50

Herman schreef:Gisterenavond, een net uitziend persoon met getinte huidskleur, spreekt een kennis van ons aan op straat, die zijn hond uit liet. De automotor was afgeslagen en zijn vrouw en kind zaten in de koude auto, of hij even mocht bellen bij hem thuis in huis. Zo gezegd zo gedaan, na het plegen van een telefoontje en duizend maal dank mist nu onze kennis zijn laptop. Je zult zeggen dat gebeurd mij niet, vergeet dat maar want je trapt er ook misschien in. :?: Onze kennis is beslist geen naieve domme man, als je tenmiste in het dagelijks leven advocaat zijnde, dom genoemd zou kunnen worden? :shock: In wat voor maatschappij leven we in godsnaam? Dus de aanhef in dit topic geld echt wel TRAP ER NIET IN!!! Herman
Herman, ik hanteer het principe dat niemand is te vertrouwen die ik niet ken, tot het tegendeel bewezen is. Het klinkt vreemd maar dat is het resultaat van leven in deze maatschappij. Iemand die bij mij wil bellen komt er op zeker niet in, pech gehad. Van colporteren heb ik ook geen last meer sinds ik de laatste een dreigement heb aangesmeerd. Ik heb controle gehad van mijn energiemaatschappij maar hij was zijn legitimatie vergeten, kwam er dus niet in. Vroeg hij of hij zijn baas mocht bellen. Ga je gang zei ik maar niet binnen en met je eigen mobiel. Deur dicht en baas belde op om te vertellen dat hij echt van de Eneco was. Dat is mooi maar zonder legitimatie komt hij er niet in. Volgende dag stond hij voor de deur met zijn legitimatie, inclusief 2 agenten. Binnengelaten, alles gecontroleerd en het was oké. Vervolgens aangekaart bij Eneco en ook zij gaven mij gelijk. Ze waren op zoek naar een hennepkwekerij omdat het stroomverbruik in de buurt hoog was. Kwekerij niet gevonden maar wel een probleem in de stroomvoorziening.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.

Willem Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Willem » 09 dec 2010, 19:13

Ilosab schreef:
Herman schreef:Gisterenavond, een net uitziend persoon met getinte huidskleur, spreekt een kennis van ons aan op straat, die zijn hond uit liet. De automotor was afgeslagen en zijn vrouw en kind zaten in de koude auto, of hij even mocht bellen bij hem thuis in huis. Zo gezegd zo gedaan, na het plegen van een telefoontje en duizend maal dank mist nu onze kennis zijn laptop. Je zult zeggen dat gebeurd mij niet, vergeet dat maar want je trapt er ook misschien in. :?: Onze kennis is beslist geen naieve domme man, als je tenmiste in het dagelijks leven advocaat zijnde, dom genoemd zou kunnen worden? :shock: In wat voor maatschappij leven we in godsnaam? Dus de aanhef in dit topic geld echt wel TRAP ER NIET IN!!! Herman
Ze waren op zoek naar een hennepkwekerij omdat het stroomverbruik in de buurt hoog was. Kwekerij niet gevonden maar wel een probleem in de stroomvoorziening.

Gr. Alfred
Snel opgerookt in die 24 uur zeker :lol: :lol:

Gr. Willem

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 09 dec 2010, 19:30

Willem schreef:
Ilosab schreef:Ze waren op zoek naar een hennepkwekerij omdat het stroomverbruik in de buurt hoog was. Kwekerij niet gevonden maar wel een probleem in de stroomvoorziening. Gr. Alfred
Snel opgerookt in die 24 uur zeker :lol: :lol: Gr. Willem
Ik houd het bij Zware van Nelle :D

Gr. Alfred

N1ck Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door N1ck » 09 dec 2010, 20:13

Ilosab schreef:Ik koop alleen nog maar iets bij iemand die langer dan 1 jaar adverteert en die meer advertenties heeft staan. Misschien niet eerlijk t.o.v. pas beginnende verkopers maar voorkomen is beter dan genezen.
Jammer genoeg is dat ook geen super goede garantie voor een goede verkoper, deze coins4you is ook al meer dan 5 jaar actief op marktplaats en heeft meerdere advertenties (zij het wel advertenties die het toppunt van misleiding zijn).
Een dergelijk systeem als ebay is dan ook veel beter.
Wat de gek er voor geeft.

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 09 dec 2010, 21:33

Je kunt natuurlijk altijd Marktplaats tippen als je een advertentie niet vertrouwd. Klik rechts naast de advertentie op 'Tip Marktplaats' en kies wat je wilt melden, zoals misleiding en andere zaken. Hoe meer mensen dat doen, des te eerder is een loesje handelaar bekend bij MP.

Gr. Jeroen

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 09 dec 2010, 22:08

Marktplaats heeft Frank Meyer inmiddels gewezen op hun formulier om dergelijk zaken aan te kaarten, bij terechte inbreuk halen ze de advertenties weg.
Marktplaat schreef:Op Marktplaats kunt u het formulier 'Melding van inbreuk' invullen en naar
ons toesturen. Zodra wij dit formulier van u hebben ontvangen, verwijderen
wij de betreffende advertenties. U kunt het formulier downloaden door te
klikken op onderstaande link:
http://statisch.marktplaats.nl/help/For ... nbreuk.pdf

Wij verzoeken u om goed te controleren of u inderdaad de rechthebbende bent
van de intellectuele eigendomsrechten of een licentie heeft van de eigenaar,
voordat u het meldingsformulier invult. Indien de advertentie namelijk
onrechtmatig wordt verwijderd op uw verzoek, kunt u door de adverteerder
aansprakelijk worden gesteld voor de schade die wordt geleden ten gevolge
van het verwijderen van de advertentie.

Gr. Jeroen

De Muntkraam Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door De Muntkraam » 09 dec 2010, 23:16

Ik woon zelf ook in Tilburg, en ben ook benieuwd wie deze persoon is.

Hansafloep.
Bankbiljettenverzamelaar, wat een leuke hobby.

Daniël
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël » 09 dec 2010, 23:30

Wel een raar idee, het kan bij wijze van spreken de postbode zijn die elke dag aan je deur komt :)

andres
Senior lid
Senior lid

Bericht door andres » 10 dec 2010, 00:46

Ik koop de laatste tijd weer regelmatig op Marktplaats.
en het gaat bijna altijd goed.
koop alleen van mensen die al wat langer op MP aktief zijn en veel boeken/ munten/biljetten in de verkoop hebben.

is één keer misgegaan, een boek werd maar niet geleverd, na 2 emails reageerde de verkoper niet meer.
bij Marktplaats kreeg ik geen gehoor, moest maar aangifte doen bij de politie.
ja hoor , voor een boek van 5 euro :?

deze verkoper had nog veel meer in de verkoop, een stuk of 50 andere boeken.
heb vervolgens op ieder boek een bod van 9999 euro gedaan,
dat verpestte meteen al een stuk of 5 serieuze kopers die aan het bieden waren :D op zijn boeken.

kreeg een paar uur later een smeekbede van de verkoper om al die onzin biedingen astublieft te verwijderen,
dat heb ik pas gedaan nadat ik mijn boek de volgende dag binnenkreeg.
verzamelaar van niet Euromunten en Bankbiljetten

Daniël
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël » 10 dec 2010, 06:40

Bij mij is het nooit mis gegaan wel eens een munt waar wat krasse opzitten maar daar kan de verzender niks aandoen aangezien het vaak UNC munten zijn. Maar als je echt snel munten wilt hebben raad ik de munten verzamelaar aan die gozer doet dit volgens mij 24/7 en die verstuurt gelijk het pakket wanneer het geld binnen is :D

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 10 dec 2010, 06:49

andres schreef:Ik koop de laatste tijd weer regelmatig op Marktplaats. en het gaat bijna altijd goed. koop alleen van mensen die al wat langer op MP aktief zijn en veel boeken/ munten/biljetten in de verkoop hebben. is één keer misgegaan, een boek werd maar niet geleverd, na 2 emails reageerde de verkoper niet meer. bij Marktplaats kreeg ik geen gehoor, moest maar aangifte doen bij de politie. ja hoor , voor een boek van 5 euro :? deze verkoper had nog veel meer in de verkoop, een stuk of 50 andere boeken. heb vervolgens op ieder boek een bod van 9999 euro gedaan, dat verpestte meteen al een stuk of 5 serieuze kopers die aan het bieden waren :D op zijn boeken. kreeg een paar uur later een smeekbede van de verkoper om al die onzin biedingen astublieft te verwijderen, dat heb ik pas gedaan nadat ik mijn boek de volgende dag binnenkreeg.
Andres, geweldige aktie, was ik zelf nog niet opgekomen. Tja, iemand oplichten voor een boek van 5 euro is leuk maar door jouw biedingen had hij meer schade. Je had in ieder geval geluk dat hij nog meer advertenties had staan. Misschien eens een goede suggestie om afspraken te maken met forumleden om hetzelfde te doen bij Coins4You?

Gr. Alfred

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 10 dec 2010, 09:36

Ilosab schreef: Misschien eens een goede suggestie om afspraken te maken met forumleden om hetzelfde te doen bij Coins4You?

Gr. Alfred
Lijkt mij niet nodig en zeker niet slim. Ten eerste omdat er niemand op het forum directe problemen heeft met deze verkoper (Coins4You), enkel dat men zijn verkoopstijl niet accepteert. Bedenk je dat we, als we vanuit het forum, dergelijke zaken af gaan spreken dit het forum nooit ten goede zal komen. Coins4You is een verkoper met een zeer vervelende misleidende verkoopstijl, maar ik verwacht niet dat je hem daar op aan kunt pakken. Natuurlijk is het andere koek als een oplichter op Marktplaats bijvoorbeeld niets levert, zoiets kun je ten alle tijden op het forum bespreken.

Echter een aanval openen op een verkoper en dit op het forum afspreken levert hoe dan ook ontzettend veel problemen op en mocht het eindigen in een juridische strijd, dan is dat direct ook het einde van dit O zo leuke forum en is dat het waard? LET OP, een lastercampagne is een misdrijf en aangezien hier alles 'zwart op wit' komt te staan is er aan bewijs geen gebrek.

Ook ik heb een gigantische hekel aan handelaren als deze die de handel verkloten en de (beginnende) verzamelaars bedonderen, maar om iemand 'met gelijke munt' (een valse hahaha ;)) terug te betalen is wellicht net zo erg. Probeer het netjes op te lossen, stuur de verkoper een nette mail en wacht op zijn antwoord, is die net als bij Gible een baggerantwoord, dan ben ik meestal ook niet meer zo netjes. Maar ja wil je hier je energie in steken, doe het dan op een nette en doordachte manier en zorg dat je zelf niet de fout in gaat. Dit werkt meestal veel beter, dan op een agressieve wijze met diverse forumleden de aanval te openen.

Voor mijn eigen veiligheid en die van het forum: 'Ik sta hier dus buiten en raad het ten zeerste af!'

Gr. Jeroen

llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 10 dec 2010, 10:09

Gible schreef:het kan bij wijze van spreken de postbode zijn die elke dag aan je deur komt :)
Ongelukkig voorbeeld, de postbode komt tegenwoordig vaker niet dan wel. :twisted:

Luit

llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 10 dec 2010, 10:17

Over de verkoopmethoden van handelaren met rotzooi kan veel gezegd worden, maar willen ze succes hebben, dan zijn er ook domme consumenten nodig, vergeet dat niet.
In plaats van de handel aan te pakken kan je ook proberen de consumenten voor te lichten.
Op marktplaats zie ik ook wel eens waarschuwingen voor bepaalde verkopers of artikelen staan. Of dat is toegestaan weet ik ook niet zeker, maar als je dit netjes doet heeft het in ieder geval meer effect.
En consumenten die ondanks waarschuwingen toch zoiets kopen moeten dan maar leergeld betalen, ook dat lost het probleem uiteindelijk op.

Luit

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 10 dec 2010, 11:02

Munthunter schreef:Voor mijn eigen veiligheid en die van het forum: 'Ik sta hier dus buiten en raad het ten zeerste af!' Gr. Jeroen
Jeroen, het was maar een suggestie na de bedreigingen die de verkoper had geuit. Ik was het op zeker niet van plan maar het is wel een aanrader voor een volgend oplichtingsgeval.

Gr. Alfred

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 10 dec 2010, 11:07

llinde schreef:Over de verkoopmethoden van handelaren met rotzooi kan veel gezegd worden, maar willen ze succes hebben, dan zijn er ook domme consumenten nodig, vergeet dat niet. In plaats van de handel aan te pakken kan je ook proberen de consumenten voor te lichten. Op marktplaats zie ik ook wel eens waarschuwingen voor bepaalde verkopers of artikelen staan. Of dat is toegestaan weet ik ook niet zeker, maar als je dit netjes doet heeft het in ieder geval meer effect.
En consumenten die ondanks waarschuwingen toch zoiets kopen moeten dan maar leergeld betalen, ook dat lost het probleem uiteindelijk op. Luit
Ik zou niet iedere consument als dom beschouwen, meer onwetend. Iemand die al geruime tijd verzameld ziet echt wel wat de verkoper aanbied en dat het niet in de haak is. Iemand die besloten heeft om bijvoorbeeld euro's te gaan verzamelen heeft weinig kennis van zaken en zal ook niet van dit forum gehoord hebben. Op dit forum kun je met recht alles van de euro terugvinden dus informatie genoeg. En als ze dan deze aanbieding zien dan is een blunder snel gemaakt. Of het geval dat iemand een verzamelaar wil verrassen met een munt en dan met een koopje denkt klaar te zijn. Uiteindelijk is het leed niet te overzien want hij/zij heeft voor de verzamelaar een waardeloos ding gekocht.

Gr. Alfred

llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 10 dec 2010, 11:41

Ilosab schreef: Ik zou niet iedere consument als dom beschouwen, meer onwetend.
Als je onwetend bent, dan ga je voordat je iets koopt zorgen dat je het wel weet, doe je dat niet, dan ben je dom....

Luit

andres
Senior lid
Senior lid

Bericht door andres » 10 dec 2010, 12:16

als ik een boek van 5 euro koop van een verkoper die al 5 jaar op MP verkoopt,
en ik zie dat hij gemiddeld 50 boeken continu in de verkoop heeft,
ga ik er van uit dat hij serieus bezig is.
als hij dan vervolgens niet levert, ook niet na 2 emails waarop hij niet eens reageert,
wie is er dan dom bezig ?

marktplaats is een vrijplaats zonder regels en zekerheden,
ik gebruik die zwakheden ook als koper , net zo goed als malafide verkopers marktplaats misbruiken.
ik raad een ieder aan, die op MP bedonderd word door een verkoper, gewoon op al zijn overige aanbiedingen
een bod te doen van 9999 euro, dat zal het aantal slechte verkopers zeker beperken in de toekomst.
verzamelaar van niet Euromunten en Bankbiljetten

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 10 dec 2010, 13:30

llinde schreef:
Ilosab schreef: Ik zou niet iedere consument als dom beschouwen, meer onwetend.
Als je onwetend bent, dan ga je voordat je iets koopt zorgen dat je het wel weet, doe je dat niet, dan ben je dom.... Luit
Tja, daar heb je wel een punt.

Gr. Alfred

Terug naar “Munten algemeen”