Trap er niet in!

Plaats hier berichten over munten in het algemeen. Bijvoorbeeld over fabricage, literatuur, levensduur, materialen, etc.
Oom Dagobert
Senior lid
Senior lid

Trap er niet in!

Bericht door Oom Dagobert » 04 dec 2010, 13:10

Erg vervelend zijn dit soort advertenties op Marktplaats.
Tot nu toe heb ik nog niet een munt kunnen vinden bij deze verkoper.
Maar ik kan mij voorstellen dat een beginner er in trapt
en zo het plezier van verzamelen vlug overgaat.
Het zou niet moeten kunnen dat dit soort ''penningen'' als munten te koop worden aangeboden. BAH.
http://verkopers.marktplaats.nl/1041151
Pecunia non olet
http://picasaweb.google.com/verzamelziek

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Re: Trap er niet in!

Bericht door Munthunter » 05 dec 2010, 15:24

Ja inderdaad trap er niet in, maar wie er wel in trapt zal ook geen serieuze verzamelaar zijn, maar misschien wel willen worden... Natuurlijk zullen er ook mensen zijn die juist deze penningen verzamelen.

Maar goed deze zaken horen dus NIET bij EUROMUNTEN te staan, want dat zijn het niet. Horen gewoon bij 'penningen', maar dar zal wel niet voldoende gekeken worden, vandaar dat Coins4you ze in de verkeerde rubriek zet.

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 05 dec 2010, 16:50

Munthunter schreef:Maar goed deze zaken horen dus NIET bij EUROMUNTEN te staan, want dat zijn het niet. Horen gewoon bij 'penningen', maar dar zal wel niet voldoende gekeken worden, vandaar dat Coins4you ze in de verkeerde rubriek zet. Gr. Jeroen
Of hij zet ze bewust in de verkeerde rubriek om er zoveel mogelijk pegels uit te halen. Ik had hem ook al zien staan en toen ik al zijn advertenties zag staan brak het zweet me uit. Zo neem je nietsvermoedende verzamelaars in de maling. Of iemand die net voor de feestdagen iemand anders een plezier wil doen.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 05 dec 2010, 16:56

Ilosab schreef: Of iemand die net voor de feestdagen iemand anders een plezier wil doen.

Gr. Alfred

Juist Alfred, dat is het meest rottige van dergelijke verkooppraktijken. Denkt iemand een ander een groot plezier te doen en dan valt het zo tegen. En dan maar hopen dat de 'gelukkige' contact opneemt met de verkoper en hem even duidelijk maakt dat het zakie niet klopt.

Wees toch eerlijk met verkopen en zet er duidelijk bij dat het géén officiële uitgiften zijn en zeker geen wettige betaalmiddelen. Laat de streng gelimiteerde bagger-opmerkingen ook maar achterwege.

Eigenlijk best zielig om zo je waar aan de man/vrouw proberen te krijgen, want hoe moet je, je voelen als je al die onzin intypt?

Gr. Jeroen

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 05 dec 2010, 17:03

Munthunter schreef:Eigenlijk best zielig om zo je waar aan de man/vrouw proberen te krijgen, want hoe moet je, je voelen als je al die onzin intypt?
Gr. Jeroen
Jeroen,

Iedere keer dat hij zo'n penning verkoopt voelt hij zich geweldig, weer iemand in de maling genomen en pegels op de rekening bijgeschreven. Dacht je nu echt dat het hem wat interesseert wat een ander er van denkt? Als hij zijn zakken maar vult met de verkoop van die baggerzooi.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 05 dec 2010, 17:05

Ben bang dat je daar wel gelijk in hebt. Helaas!

Willem Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Willem » 05 dec 2010, 17:41

Dit is die verkoper waar ik hier van de week op het forum over had, maar nu dus onder een andere naam. Dit is die verkoper die op zijn eigen advertenties bied en heeft mij ook op deze manier extra geld uit de knip geklopt. Ik moet hem niet in het eggie tegen komen want dan zwaait er wat.

Gr. Willem

N1ck Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door N1ck » 07 dec 2010, 11:06

Ik heb hier geen woorden voor, wat een rotzooi zeg.
Ik raad dan ook alle beginnende munten/euromunten verzamelaars aan om te beginnen met een aanschaf van een goede catalogus, volgens mij staat geen een van zijn munten er in. Ik bedoel, kom nou een verdrag van rome van monaco, en een zogenaamd zeldzaam mapje met een 2 euromunt met een nominale waarde van 22 euro (??) :?

Er zullen vast wel meer verkopers zijn die op hun eigen advertentie bieden, maar deze doet het ook nog eens met neppe munten.
Ik vraag me overigens wel af als je zo een munt zou bestellen en betalen, of je hem uberhaupt wel opgestuurd krijgt, daar zie ik dit figuur wel voor aan namelijk.
Wat de gek er voor geeft.

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 07 dec 2010, 15:31

Het gaat hier in feite niet om bedriegen, maar eerder om misleiding. Natuurlijk vinden veel mensen dat hetzelfde, maar in praktijk is het anders.

De wijze waarop Coins4you adverteert is misleidend. Coins4you zal dit zien als een slimme wijze van presenteren/reclame maken. Het klopt in ieder geval niet, lees het volgende...
Coins4you op Marktplaats schreef:Het eind van het jaar naderd dus gaan we opruimen tegen absolute bodemprijsjes.
Wij bieden u hier maar één exemplaar aan van een...

5 EURO TSJECHIË 2004 UNC
MET CERTIFICAAT
doorsnee 40 mm
dikte 3 mm
gewicht 26 gram

Officiële munt geslagen door de Slowaakse munt.

Deze schitterende en zéér gewilde verzamel-patternmunt is in topconditie en wordt zelden aangeboden.
Helaas hebben we er maar 1 exemplaar van, dus wie pakt deze éénmalige kans op een prachtig verzamelopject.

Normale prijs 39 euro

AANBIEDING
NU...voor maar 7,95 euro
excl. 1 euro verzendkosten.

Bij interesse hoeft u niet te bieden maar stuur ons een emailtje met uw adresgegevens om direkt te reserveren.
Kijkt u ook nog even naar onze andere advertenties met aanbiedingen tegen bodemprijsjes.
Een 5 euromunt uit TSJECHIË??? 2004... En dan ook nog UNC, ja rouleren zullen deze metalen schijfjes niet mijnheer Coins4you... Maar wat klopt er niet in deze advertentie, het volgende.
Officiële munt
► Dit is géén munt, maar een penning! In Tsjechië is de euro niet de valuta!
Deze schitterende en zéér gewilde verzamel-patternmunt is in topconditie
► UNC is géén topconditie, enkel ongecirculeerd! Let op er staat duidelijk 'verzamel-patternmunt'!
Helaas hebben we er maar 1 exemplaar
► Ja en ik woon in Sesamstraat!

Maar goed misleidend, maar geen oplichting. Je weet wat je krijgt want het staat wel duidelijk in de advertentie.

Gr. Jeroen

koiboyke
Moderator
Moderator

Bericht door koiboyke » 07 dec 2010, 16:14

Als je hem een mailtje stuurt met een vraag.
Danzal hij jou terug mailen.
Dan heb je toch zijn IP adres, volgens mij kun je dan toch wel wat gegevens boven water krijgen.
Zoek eens via google (IPadres achterhalen).
Ik heb ook ergens gelezen dat dit met hotmail kon.
Gr Mark
het geld blijft in de wereld en wij moeten eruit.

Voor meer bodemvondsten kijk op https://www.facebook.com/pages/Der-Koi- ... 9796062944

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 07 dec 2010, 17:45

Wat moet ik met zijn gegevens/IP adres Mark?

Nogmaals deze mijnheer doet niets verkeerd, maar verkoopt op een misleidende wijze zijn waar en daar is weinig tegen te beginnen ben ik bang. IP-check is geen enkel probleem, maar in het merendeel van de gevallen kom je anno 2010 meestal uit bij het adres van het hostingbedrijf. Wil je meer info dan zul je ook wat meer in moeten kunnen brengen en dan gaat dit meestal via jusititie. Kortom een particulier zal niet zo snel achter je gegevens komen middels he IP-adres.

Eveneen nuttige aanvulling de verkoper COINS4YOU op Marktplaats is niet dezelfde als de webwinkel Coins4You (oftewel PecuniaHora) uit Duitsland. www.coins4you.eu. Ook een vervelende bijkomstigheid dat deze naam dubbel gebruikt wordt. :( Ik vind het ook bijzonder vreemd dat men op Marktplaats meerdere mensen dezelfde naam kunnen/mogen voeren, maar goed, dat is een ander verhaal.

Gr. Jeroen

koiboyke
Moderator
Moderator

Bericht door koiboyke » 07 dec 2010, 20:04

Willem schreef:Dit is die verkoper waar ik hier van de week op het forum over had, maar nu dus onder een andere naam. Dit is die verkoper die op zijn eigen advertenties bied en heeft mij ook op deze manier extra geld uit de knip geklopt. Ik moet hem niet in het eggie tegen komen want dan zwaait er wat.

Gr. Willem

Hierom had ik mijn bovenstaand bericht geschreven.
Was niet voor jou persoonlijk bedoeld Jeroen.

Voor meer bodemvondsten kijk op https://www.facebook.com/pages/Der-Koi- ... 9796062944

Daniël
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël » 07 dec 2010, 20:46

Ik ben al bedreigd door die verkoper omdat ik het op een forum wou melden.
Beste Jongen.

Dat mag je doen, maar als wij erachter komen dat je ons ergens maar ook zwart maak en het daardoor schade brengt aan ons, kun je erop rekenen dat wij je binnen 14 dagen voor de rechter slepen, zoniet dat wij je zelf even op komen zoeken, want wij lichten helemaal niemand op.

JE BENT GEWAARSCHUWD en gaan je vanaf nu héél nauw in de gaten houden, zielig stuk persoontje

neozion
Donateur
Donateur

Bericht door neozion » 07 dec 2010, 20:50

Wat een zielig figuur zeg. Onbegrijpelijk is dit zeg!!

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 07 dec 2010, 21:30

Misschien slim om even je eigen bericht ook hier te laten zien, want wellicht is dit een reactie op jouw bericht en zien we nu enkel een eenzijdig antwoord. Wel zo eerlijk.

Maar goed nogmaals voor de duidelijkheid. Coins4you is niet dezelfde als http://www.coins4you.eu Ik denk dat deze lieden uit Tilburg beter zelf op kunnen letten met wat ze schrijven en aanbieden, aangezien coins4you.eu wél een wettelijk geregistreerde naam is en dan is het onmogelijk dat zij deze naam ook mogen gebruiken. Dit is overigens NIET het geval bij persoonsnamen zoals 'Jan Pietersen Munten', is er een tweede Jan Pietersen die in munten handeld, dan mag hij ook zijn toko 'Jan Pietersen Munten' noemen, maar of dat altijd wel zo slim is valt te betwijfelen. In enkele gevallen is het ook wel anders natuurlijk, je kunt proberen een supermarkt Albert Heijn te noemen, omdat je zelf ook Albert Heijn heet, maar ik geef je weinig kans ;) Ik denk niet dat Coins4you.eu uit Duitsland erg blij is met deze verkoper, zijn waar, verkooppraktijken en waar, ik heb deze eigenaar wel eens gesproken en wil best even een linkje sturen naar hem om even te vragen of hij deze coins4you is. Denk dat hij heel rap is met zijn antwoord richting Tilburgse C4Y!

De reactie naar Gible is uiterst dom en naïef te noemen, want ik vraag mij af of ze een advocaat kunnen vinden die in deze zaak hun belangen wil/kan behartigen. En ja die heb je nodig bij een rechtzaak, daarbij is de bedreiging 'dat ze wel even naar je toe komen' wel heel erg discutabel en vreemd. Hoe kun je, je zo uitlaten als je een dergelijke zaak wilt bestieren. Hoe rottig je klanten ook tegen je doen, ga er niet in mee en laat je niet verleiden tot dergelijke achterlijke uitspraken, heel erg dom...

Maar goed, wanneer je op dergelijke wijze zaken aan de man brengt en mensen 'verkeerd' (lees misleidend) informeert over de producten die je levert en dan ook nog zo reageert naar mensen die daar iets op hebben aan te merken, tsja dat is voor mij voldoende om maar niet met hen in discussie te gaan.

Ben benieuwd naar het bericht welke jij hen stuurde, waarop deze reactie kwam. Ik raad je aan om er geen hetze van te maken, dat is het niet waard en wellicht bulkt hun zolder nog van de penninkjes, echtheidscertificaten en andere rommel en zullen we ze dus niet snel mislopen op Marktplaats en dergelijke.

Je wilt overigens niet weten hoe handelaren / verkopers mij wel eens mailen als ze er bekaait van af komen op het forum in een topic. Ze eisen dit en eisen zo en eisen zus en... Als ik het goed heb onthouden heb ik al vier keer voor de rechter moeten verschijnen omdat ik zaken niet snel genoeg weghaalde of liet staan. Echter nooit een brief ontvangen om me te melden. Ranzige uitspraken en onnadenkend gebrul van mensen die graag meehobbelen met de grote jongens, maar eigenlijk beter op een rommelmarkt een kraampje kunnen huren en daar mensen bedonderen.

Gr. Jeroen

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 08 dec 2010, 11:25

Gible schreef:Ik ben al bedreigd door die verkoper omdat ik het op een forum wou melden.
Beste Jongen.

Dat mag je doen, maar als wij erachter komen dat je ons ergens maar ook zwart maak en het daardoor schade brengt aan ons, kun je erop rekenen dat wij je binnen 14 dagen voor de rechter slepen, zoniet dat wij je zelf even op komen zoeken, want wij lichten helemaal niemand op.

JE BENT GEWAARSCHUWD en gaan je vanaf nu héél nauw in de gaten houden, zielig stuk persoontje
Nou, dan weet je waar je aan toe bent. Als je zo'n reaktie leest dan weet je ook met wie je te maken hebt en weten ze zelf ook dat het niet in de haak is zoals ze adverteren. Ik zou me er niet druk over maken. Jammer dat ze mij niet opzoeken, heb wel zin in een lekkere matpartij aan het einde van het jaar, samen met Willem.

Gr. Alfred

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 08 dec 2010, 11:45

Nogmaals voor de duidelijkheid!

A. Ik heb een pl*^%&^% hekel aan een dergelijke misleidende verkoopwijze.
B. Ik heb een pl%^%#^* hekel aan mensen die zo reageren, terwijl ze handel drijven.
C. Onder andermans naam een hoop zooi aanbieden is niet goed vandaar mijn mail aan Frank Meyer van coins4you.eu en zie hier zijn antwoord:
Frank Mayer van Coins4You.eu schreef: Guten Tag Herr Jeroen,

ich bin nicht dieselbe Person. Ich verkaufe nichts auf marktplaats.nl. Ich kann auch kein holländisch. Vielen Dank für den Hinweis. Ich werde versuchen den Verkäufer und die Inhaber von marktplaats.nl zu kontaktieren, um den Namen beseitigen.

Dear Mr Jeroen,

I’m not the same person. I don’t sell anything on marktplaars.nl. Ich can not speak Dutch too. Thanks for the hints. I will try to contact the seller and the owner of marktplaats.nl to delete the name.

mit freundlichsten Grüßen / best regards

Frank Meyer

Frank Meyer - Kardinal-Wendel-Straße 89 - 82515 Wolfratshausen - Deutschland
Telefon: 0049(0)15208546832
Ust.Id.Nr: DE246663990

http://www.Coins4You.eu
http://www.fm-Digital-Pictures.de
http://www.Alle-Zwei-Euro.eu
Ben benieuwd!

Gr. Jeroen

Daniël
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël » 08 dec 2010, 17:16

Ilosab schreef:
Gible schreef:Ik ben al bedreigd door die verkoper omdat ik het op een forum wou melden.
Beste Jongen.

Nou, dan weet je waar je aan toe bent. Als je zo'n reaktie leest dan weet je ook met wie je te maken hebt en weten ze zelf ook dat het niet in de haak is zoals ze adverteren. Ik zou me er niet druk over maken. Jammer dat ze mij niet opzoeken, heb wel zin in een lekkere matpartij aan het einde van het jaar, samen met Willem.

Gr. Alfred
Ja precies. Ik zei alleen tegen hem dat het niet duidelijk bij de munten stonden dat het pattern/nep geld was en ik zei tegen hem dat het als oplichterij overkwam en ik het mensen zou melden dat het geen echt geld is.

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 08 dec 2010, 17:56

Ga het eens melden bij Marktplaats en stuur dat mailtje mee. Weten ze gelijk wat voor persoon er achter die verkoopnaam schuilt. Het zal wel niets opleveren maar je hebt het in ieder geval geprobeerd.

Gr. Alfred

Willem Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Willem » 08 dec 2010, 18:43

Ilosab schreef:
Beste Jongen.

heb wel zin in een lekkere matpartij aan het einde van het jaar, samen met Willem.

Gr. Alfred
Alfred,

Matten doe je maar alleen, ik heb al eens gezeten en kan je vertellen dat dat ook geen pretje is.

Gr. Willem

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 08 dec 2010, 19:17

Willem schreef: heb wel zin in een lekkere matpartij aan het einde van het jaar, samen met Willem. Gr. Alfred
Alfred,
Matten doe je maar alleen, ik heb al eens gezeten en kan je vertellen dat dat ook geen pretje is. Gr. Willem[/quote]

Ik ook 9 maanden, bij mijn moeder.
Ik ben geen obstinaat type maar van mijn vrouw, kinderen en kleinkinderen moeten ze afblijven en als ze me persoonlijk gaan aanvallen dan krijgen ze er eentje (of meer) vol op de plaat. Van dreigementen, en zeker niet schriftelijk, kan ik niet koud of warm worden.

Gr. Alfred

Daniël
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël » 08 dec 2010, 20:43

Politie doet er toch niks aan zeggen ze: Dat is het risico van het kopen via internet. Dan hebben de oplichters dus vrij spel.

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 08 dec 2010, 20:57

Frank Meyer van Coins4You heeft inmiddels Marktplaats aangeschreven met de vraag actie te ondernemen tegen dit persoon die onder zijn geregistreerde bedrijfsnaam penningen aanbiedt op slinkse wijze. Hij houdt mij op de hoogte.

Gr. Jeroen

koiboyke
Moderator
Moderator

Bericht door koiboyke » 08 dec 2010, 23:22

Ben ben benieuwd.
Gr Mark

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 09 dec 2010, 07:45

Ik denk niet dat MP er iets aan doet, het moet volgens mij van de benadeelde adverteerder uitgaan. Er heeft ooit eens iemand geadverteerd onder de naam Muntenverzamelaar. Heb ik een mailtje naar Marcel van Dam gestuurd, hij nam contact op en de man was heel coulant en wijzigde zijn adverteerdersnaam. Zo kan het dus ook, maar verwacht niets van MP.
Dreigen helpt ook vaak om iets voor elkaar te krijgen. Ooit mezelf voorgedaan als vrachtwagenchauffeur en kreeg ook mijn geld terug.
Ik heb wel het idee dat het de laatste tijd behoorlijk de spuigaten uitloopt op MP qua oplichterij. Ik koop alleen nog maar iets bij iemand die langer dan 1 jaar adverteert en die meer advertenties heeft staan. Misschien niet eerlijk t.o.v. pas beginnende verkopers maar voorkomen is beter dan genezen.

Gr. Alfred

Terug naar “Munten algemeen”