buitelands geld omwisselen naar euro

Plaats hier berichten over munten in het algemeen. Bijvoorbeeld over fabricage, literatuur, levensduur, materialen, etc.
mariomunt
Lid
Lid

buitelands geld omwisselen naar euro

Bericht door mariomunt » 30 sep 2010, 04:42

ik heb een aantal kilo,s engelse munten liggen ( great britain) van heel oud tot de wat nieuwe jaren
nou is mijn vraag ,vanaf welk jaar zijn de munten nog inwisselbaar tegen de euro
en of verschild dat per muntsoort
voorbeeld : -(one penny nog inwisselbaar vanaf jaartal 1970 tot nu )
de one penny zoals ik hierboven beschrijf is maar een idee van mij zoals ik het graag zou willen weten
ik weet wel dat de munten uit england niet inwisselbaar zijn bij de bank in nederland maar enkel in het land van herkomst
wie kan mij meer vertellen over het inwisselen
hoor het graag
alvast mijn dank
groetjes van mario

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Re: buitelands geld omwisselen naar euro

Bericht door Ilosab » 30 sep 2010, 08:36

Ik kan het verkeerd hebben maar mijns inziens is er geen bank die muntgeld wisselt op de manier die jij voor ogen hebt. Ik denk ook niet dat als je toevallig in Engeland bent dat er een bank zal zijn die een lading muntgeld zal omwisselen in euro biljetten.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

koiboyke
Moderator
Moderator

Bericht door koiboyke » 30 sep 2010, 09:22

Gewoon per kilo op muntenmarkt zetten.
Zijn hier vast wat mensen blij mee.
Gr Mark
het geld blijft in de wereld en wij moeten eruit.

Voor meer bodemvondsten kijk op https://www.facebook.com/pages/Der-Koi- ... 9796062944

mariomunt
Lid
Lid

Bericht door mariomunt » 30 sep 2010, 16:16

Ilosab schreef:Ik kan het verkeerd hebben maar mijns inziens is er geen bank die muntgeld wisselt op de manier die jij voor ogen hebt. Ik denk ook niet dat als je toevallig in Engeland bent dat er een bank zal zijn die een lading muntgeld zal omwisselen in euro biljetten.

Gr. Alfred
hallo alfred ,het kan zeker wel ingeleverd worden ,denk aan de verzamelbakken op schiphol
waar alle losse muntjes van verschillende landen in gegooit worden voor goede doelen
dat word regelmatig geleegt en uitgesorteert op land ,en in land van herkomst ingeleverd
en dan op rekening gestort uiteraad in euro bedragen met de op dat moment geldende wisselkoers
dit gaat uiteraad wel met grote hoeveelheden
aleen ben ikzelf er nog niet uit vanaf welk jaartal dit op gaat en of het verschild per soort munt en land

sebastiaan1995
Senior lid
Senior lid

Bericht door sebastiaan1995 » 30 sep 2010, 16:20

als ik jou was zou ik alle wat grotere denominaties (20p tot 2 pond) eruit halen en aan mensen verkopen die naar Engeland gaan e.d.
Ik vind regelmatig ook ponden en die ruil ik dan, om voor de wisselkoers van die dag, met iemand die regelmatig naar engeland gaat.
Die mensen vinden dat vaak ook fijn omdat ze dan geen commissie enzo hoeven te betalen. De overige muntjes zou ik per kilo verkopen.

mariomunt
Lid
Lid

Bericht door mariomunt » 30 sep 2010, 16:43

koiboyke schreef:Gewoon per kilo op muntenmarkt zetten.
Zijn hier vast wat mensen blij mee.
Gr Mark
hoi mark ik snap dat ik andere er wel blij mee kan maken ,maar er zijn mensen die de weg wel weten
van het inleveren van munten uit het buiteland tegen de euro ,maar die hoor je vaak niet want die geven hun
kennis niet prijs . en ik snap ook wel waarom want het kan een behoorlijke prijswinst opleveren
de gemiddelde prijs voor een kilo buitelandse munten ligt veelal op 5 a 6 euro .
en van bepaalde landen kan zo'n kilo wel enkele tientallen euro's waard zijn als het ingeleverd kan worden
zo heb ik van meerdere landen kilo's liggen ,maar wou beginnen met engeland want die heeft geen euro geld
en daar is het zeker inwisselbaar ,maar thja weet nog steeds niet vanaf welk jaar het ingeleverd kan worden
maar michien komt het andwoord nog op mijn vraag
ik wacht het nog even af
en munten op muntenmarkt zetten komt vast nog wel goed mark
want heb nog genoeg landen om uit te zoeken
groetjes van mario

mariomunt
Lid
Lid

Bericht door mariomunt » 30 sep 2010, 16:57

sebastiaan1995 schreef:als ik jou was zou ik alle wat grotere denominaties (20p tot 2 pond) eruit halen en aan mensen verkopen die naar Engeland gaan e.d.
Ik vind regelmatig ook ponden en die ruil ik dan, om voor de wisselkoers van die dag, met iemand die regelmatig naar engeland gaat.
Die mensen vinden dat vaak ook fijn omdat ze dan geen commissie enzo hoeven te betalen. De overige muntjes zou ik per kilo verkopen.
hoi sabastiaan bedankt voor je andwoord ,want zoals je bescheef dat was ook een beetje mijn bedoeling
dus ik heb wat uit te zoeken en om te rekenen ,zou je mij ook kunnen vertellen vanaf welke jaartallen
nog in omloop is in engeland of verschild dat per muntsoort
hoor het graag
groetjes van mario

sebastiaan1995
Senior lid
Senior lid

Bericht door sebastiaan1995 » 30 sep 2010, 16:58

Volgens mij is alles vanaf de invoering van het decimale stelsel nog geldig.

Londoh
† in memoriam †

Bericht door Londoh » 30 sep 2010, 17:07

mariomunt schreef:hoi mark ik snap dat ik andere er wel blij mee kan maken ,maar er zijn mensen die de weg wel weten
van het inleveren van munten uit het buiteland tegen de euro ,maar die hoor je vaak niet want die geven hun
kennis niet prijs . en ik snap ook wel waarom want het kan een behoorlijke prijswinst opleveren
Lijkt wel en complottheorie, een paar groten die de "markt" controleren.Ik denk dat er helemaal geen markt is, maar dat het iets is dat je zelf moet organiseren met reizigers of mensen die in het desbetreffende land wonen. En het moet ook nog eens om heel veel kilootjes gaan wil die handel lucratief wezen. Die Engelse munten zijn nog eens loodzwaar, ik vraag me af wie blij is met al dat ijzer in zijn broekzak. :roll:
Helaas is Londoh overleden, na een kort ziekbed, op 16 februari 2011.

mariomunt
Lid
Lid

Bericht door mariomunt » 30 sep 2010, 17:20

sebastiaan1995 schreef:Volgens mij is alles vanaf de invoering van het decimale stelsel nog geldig.
miechien raar dat ik het niet snap maar wat is vanaf het decimale stelsel ,is dat vanaf een bepaald jaar? :?

mariomunt
Lid
Lid

Bericht door mariomunt » 30 sep 2010, 17:24

ja het is inderdaad wel waar het is wat zwaar al die engelse munten in je broekzak :D
maar je dacht toch niet dat ik met al die munten naar engeland ga
nee dat mag een ander doen

Londoh
† in memoriam †

Bericht door Londoh » 30 sep 2010, 17:28

mariomunt schreef:
sebastiaan1995 schreef:Volgens mij is alles vanaf de invoering van het decimale stelsel nog geldig.
miechien raar dat ik het niet snap maar wat is vanaf het decimale stelsel ,is dat vanaf een bepaald jaar? :?

Nou, nou..heb je wel eens van Google gehoord ? Als je - Engeland, decimaal stelsel- invoert krijg je als eerste deze http://www.nieuwsdossier.nl/dossier/197 ... n+Engeland het mag natuurlijk niet zo zijn dat dit forum de gemakzucht van de gebruikers bevordert, dat leidt alleen maar tot vetzucht en indolentie :lol: Dus eerst zelf zoeken naar je vragen en als je er echt niet meer uit komt dan pas roepen :lol:
Laatst gewijzigd door Londoh op 30 sep 2010, 17:32, 4 keer totaal gewijzigd.
Helaas is Londoh overleden, na een kort ziekbed, op 16 februari 2011.

$and€r
Donateur
Donateur

Bericht door $and€r » 30 sep 2010, 17:28

Alstu.. :wink:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 30 sep 2010, 17:36

londoh schreef:Ik denk dat er helemaal geen markt is
Dat denk ik ook, transport en sorteren levert veel werk op voor weinig waarde.
Ik vermoed dat voor de grote hoeveelheden van een inzamelactie een uitzondering wordt gemaakt, vooral ook vanwege dat goede doel.
Vanzelfsprekend zijn nog geldige munten zonder al te veel problemen in het land van herkomst in te leveren, en soms ook nog wel niet meer geldige munten.

Luit

mariomunt
Lid
Lid

Bericht door mariomunt » 30 sep 2010, 17:47

londoh schreef:
mariomunt schreef:

Nou, nou..heb je wel eens van Google gehoord ? Als je - Engeland, decimaal stelsel- invoert krijg je als eerste deze http://www.nieuwsdossier.nl/dossier/197 ... n+Engeland het mag natuurlijk niet zo zijn dat dit forum de gemakzucht van de gebruikers bevordert, dat leidt alleen maar tot vetzucht en indolentie :lol: Dus eerst zelf zoeken naar je vragen en als je er echt niet meer uit komt dan pas roepen :lol:
sebastiaan ik was al aan het google maar kwam het niet tegen zoals jij mij nu doorgeeft ,dus
bedankt voor je hulp ,ik weet nu heel wat meer ,ik weet wat me nu te doen staat ik heb heel wat uit te zoeken
als ik zo aleen al naar mijn engelse munten kijk .
dus sebastiaan nogmaals mijn hartelijke dank voor u hulp hier kan ik wat mee
ik weet voorlopig genoeg
groetjes van mario

mariomunt
Lid
Lid

Bericht door mariomunt » 30 sep 2010, 17:53

$and€r schreef:Alstu.. :wink:
bedankt voor u bijlage ,heb het even uitgeprint ,altijd handig
heb ondertussen genoeg info gekregen op mijn vraag dus ik ga er nu mee aan de slag
dus gelijk hierbij bedank ik iedereen die op mijn vraag heeft geandwoord
mijn dank is groot
groetjes van mario :D :D :D :D

leon voorn Philippines
Donateur
Donateur

Bericht door leon voorn » 30 sep 2010, 18:23

je kan je beter richten op de zwitzerse frank
de halve frank munten zijn niet zo zwaar en maakt wel een groot bedrag :wink:
collector of world coins and banknotes,philippine
see you at muntmanifestatie wave: