ZF, PR, UNC of FDC?

Plaats hier berichten over munten in het algemeen. Bijvoorbeeld over fabricage, literatuur, levensduur, materialen, etc.
Kingz
Senior lid
Senior lid

Re: ZF, PR, UNC of FDC?

Bericht door Kingz » 19 sep 2010, 01:02

Aernout schreef: Hey,

Heb eens gekeken naar de bovenstaande link, mooi gedaan!

Alleen een vraagje, toen ik bij de Belgische munten keek (voor de euro) viel me op dat de 1frankstukken van BWI (boudewijn I, type Elstrom) en AII (Albert II) er 0,50 euro staat. Is dit de catalogusprijs die er automatisch bijkomt als je een munt toevoegd in dit systeem of wat je ervoor betaalt hebt ?

Anders heb ik ook nog andere jaartallen liggen van deze types hoor ;)
Ook heb ik nog enkele 0,5fr/5fr/10fr/20fr/50fr stukken liggen.

mvg,
Aernout

Hey Aernout,

Ik heb me sinds kort aangemeld bij catawiki, erg leuke en handige website voor zowel je eigen verzamelingen bij te houden als voor informatie op te zoeken over van alles en nog wat. Er zijn natuurlijk wel wat nadelen, zoals iedere wiki website kan je daar zelf naar eigen wens iets invullen... Dus dit zorgt af en toe voor vreemde bedragen en valse informatie. Maar op langere termijn wordt dit wel rechtgetrokken, omdat iedereen het kan verbeteren!

Voor zover ik weet wordt de prijs ingevoerd door de persoon zelf, en als er 10 mensen op dezelfde munt een ander bedrag zetten wordt hiervan het gemiddelde genomen.
De prijzen in de informatiebalk zijn dus gewoon een gemiddelde, en als je kijkt in de shop van de personen die deze aanbieden kan het zijn dat ze er veel meer voor vragen.

Het ligt er dus maar net aan hoe vaak ie wordt aangeboden, hoe mooi de kwaliteit is enz. Redlijk goed systeem dus, maar heeft nog veel te leren (is ook maar net nieuw volgens mij)

Hoop dat ik je vraag heb beantwoord,

Groetjes Kingz
Society is like a cup of coffee, you gotta keep it stirred... otherwise the scum ends on top!

Aernout België
Moderator
Moderator

Re: ZF, PR, UNC of FDC?

Bericht door Aernout » 19 sep 2010, 20:03

Kingz schreef: ...
Voor zover ik weet wordt de prijs ingevoerd door de persoon zelf, en als er 10 mensen op dezelfde munt een ander bedrag zetten wordt hiervan het gemiddelde genomen.
De prijzen in de informatiebalk zijn dus gewoon een gemiddelde, en als je kijkt in de shop van de personen die deze aanbieden kan het zijn dat ze er veel meer voor vragen.
...
Hoop dat ik je vraag heb beantwoord,

Groetjes Kingz
Jawel, hoor. Dit beantwoordt mijn vraag.

bedankt

mvg,
Aernout
Start klein om groots te eindigen

Terug naar “Munten algemeen”