Bezig met Catalogus

Plaats hier berichten over munten in het algemeen. Bijvoorbeeld over fabricage, literatuur, levensduur, materialen, etc.
Londoh
† in memoriam †

Re: Bezig met Catalogus

Bericht door Londoh » 15 aug 2010, 17:56

sebastiaan1995 schreef:Toch is het niet gek dat men vaak op jaartal verzameld, de wat modernere munten hebben vaak weinig variaties en misschien is het ook wel onwetendheid. Jíj hebt geluk gehad dat je in Indonesië zoveel hebt kunnen kopen, dat gaat ons hier niet lukken :lol: . duiten.nl is nu ook begonnen aan de opzet van een VOC-duiten site. De eerste zin is: "Al weer enige tijd geleden is de VOC-duiten website van Lionel Sluiter uit de lucht gegaan om nooit meer terug te keren." lache zeg :lol: :lol:

Is het geen idee om de info die je op je site had staan in catalogusvorm uit te geven? je hebt alles vast nog wel ergens op een pc staan neem ik aan..
Er zijn zoveel methodes om munten te verzamelen, jaartal, type, metaal, denominatie. Ik heb de VOC altijd gepromoot als een goedkoop verzamelgebied dat juist door de varianten interessant kan worden. Van de koperen VOC duiten zijn er maar weinig waarvan het onmogelijk is om aan te komen. Het aantal overslagen is vele malen groter dan in Scholten vermeld staat. Als je het “luxe” wilt maken zijn er zilveren en zelfs gouden proefslagen.

Geluk gehad om zoveel duiten te kunnen kopen? Dat is natuurlijk niet alleen geluk, je moet zoiets ook zien. In die jaren kon ik er vaak wel honderden zelfs wel meer dan 1000 tegelijk kopen en waren ze ook eenvoudig door te verkopen, want deze worden bijvoorbeeld ook veel in de USA verzameld. Ik kende de interesse van duiten.nl voor de VOC duiten site, maar ik heb geen zin om dat zomaar weg te geven. Die Ik heb net even gekeken en zie dat de nummering die ik in mijn catalogus had staan zo is overgenomen. De site staat trouwens nog gewoon op het internet, maar onbereikbaar gemaakt.

Ik heb wel met het idee gespeeld om het geheel in catalogusvorm uit te geven, maar dat is veel werk en zou in mijn ogen in luxe vorm en in het Engels moeten gebeuren. Ik heb echter nog zoveel dingen die op het lijstje “te doen”staan.
Helaas is Londoh overleden, na een kort ziekbed, op 16 februari 2011.

sebastiaan1995
Senior lid
Senior lid

Bericht door sebastiaan1995 » 15 aug 2010, 18:08

londoh schreef:
Geluk gehad om zoveel duiten te kunnen kopen? Dat is natuurlijk niet alleen geluk, je moet zoiets ook zien. In die jaren kon ik er vaak wel honderden zelfs wel meer dan 1000 tegelijk kopen en waren ze ook eenvoudig door te verkopen, want deze worden bijvoorbeeld ook veel in de USA verzameld. Ik kende de interesse van duiten.nl voor de VOC duiten site, maar ik heb geen zin om dat zomaar weg te geven. Die Ik heb net even gekeken en zie dat de nummering die ik in mijn catalogus had staan zo is overgenomen. De site staat trouwens nog gewoon op het internet, maar onbereikbaar gemaakt.

Ik heb wel met het idee gespeeld om het geheel in catalogusvorm uit te geven, maar dat is veel werk en zou in mijn ogen in luxe vorm en in het Engels moeten gebeuren. Ik heb echter nog zoveel dingen die op het lijstje “te doen”staan.
In Indonesië is het makkelijker om ze te krijgen in grotere getale lijkt me, al denk ik dat je er daar ook veel meer voor moet betalen dan een tijdje geleden. Aan de reacties te zien was het een erg goede catalogus, komt ie denk je ooit weer online ? :oops:

Londoh
† in memoriam †

Bericht door Londoh » 15 aug 2010, 18:31

sebastiaan1995 schreef: . duiten.nl is nu ook begonnen aan de opzet van een VOC-duiten site. De eerste zin is: "Al weer enige tijd geleden is de VOC-duiten website van Lionel Sluiter uit de lucht gegaan om nooit meer terug te keren." lache zeg :lol: :lol:
Ik heb net even gekeken en het blijkt zo van mijn oude site te zijn gekopieerd, dus die heeft al een "vriendelijk verzoek" in zijn mailbox. Bedankt voor de tip, ik had hem eigenlijk al in de peiling sinds mijn site off-line was, want in sommige gevallen kan ik gedachten lezen, maar ik had al een tijd niet gekeken.

sebastiaan1995 schreef:In Indonesië is het makkelijker om ze te krijgen in grotere getale lijkt me, al denk ik dat je er daar ook veel meer voor moet betalen dan een tijdje geleden. Aan de reacties te zien was het een erg goede catalogus, komt ie denk je ooit weer online ? :oops:
Ik heb nog een adres waar ik voor een redelijke prijs kan kopen, de laatste keer waren dat er ruim 200, dat is bij iemand die die dingen opkoopt bij mensen die ze zoeken en vinden. Doch in het algemeen is het "op" en als er iets is dan is het voor de handel te duur. Ze zijn daar zelf gaan verzamelen, voorheen deden ze dat niet. De marktprijs voor een VOC duit is daar nu ongeveer 1 euro 50

Londoh
† in memoriam †

Bericht door Londoh » 16 aug 2010, 13:03

Bij deze wil ik Sebastiaan van harte bedanken voor zijn oplettendheid, ik heb die Kees Pannekeet aangepakt en hij heeft, weliswaar met de nodige tegenstrubbelingen, alles dat van mijn oude site afkomstig was, weggehaald. Ik heb hem ook gevraagd mijn naam van zijn site weg te halen daar ik met dit soort oplichters niets te maken wens te hebben 8) Dit soort mensen die zich graag als een soort Robin Hood voor de verzamelaars gedragen, stelen om verzamelaars te "helpen", ja ja zo lust ik er nog wel meer en rauw.
Laatst gewijzigd door Londoh op 16 aug 2010, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin
Moderator
Moderator

Bericht door Robin » 16 aug 2010, 14:36

Londoh schreef:en kan ik de weinige energie die ik nog heb beter in iets anders steken.
Haha! Een lekker wijf bevobbeld! :wink:

Groet, Robin.
1 "Pallas"guldens verzamelaar.
Was altijd op jacht naar dat ene jaar van die ene provincie of stad.. of naar elke anomalie van de 1 gulden met de beeltenis van Pallas Athena..

Terug naar “Munten algemeen”