Fleur de coin uitsorteren, gaat dat zo??

Plaats hier berichten over munten in het algemeen. Bijvoorbeeld over fabricage, literatuur, levensduur, materialen, etc.
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 16 jul 2010, 20:38

Is dit een foto uit 1895 of zo gezien de haardracht en het materiaal waar ze mee werken? Volgens mij gaat het nu toch anders?

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Re: Sorteren FDC ?

Bericht door Ilosab » 16 jul 2010, 20:50

Gerardo schreef:P.S. Alfred jouw haar zit toch ook zo? :D
Niet meer Gerardo. Ik ben vroegâh zo slim geweest om de kappersopleiding voor mijn dochter te betalen en die heeft me met dit weer een korte coupe aangemeten.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 16 jul 2010, 20:53

Herman schreef:Nee hoor Alfred, toen deden ze het zo :) :lol: Foto wat groter, dan gewoon erop klikken!! Gerardo, Let op de haardracht. :lol: Afbeelding Herman
Die rechtsonder in het luik zit lijkt wel wat op Gerardo, ook zo'n golf blik in zijn ogen :D :D

Gr. Alfred

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 16 jul 2010, 21:37

Gerardo schreef:
Ilosab schreef:
Herman schreef:Nee hoor Alfred, toen deden ze het zo :) :lol: Foto wat groter, dan gewoon erop klikken!! Gerardo, Let op de haardracht. :lol: Afbeelding Herman
Die rechtsonder in het luik zit lijkt wel wat op Gerardo, ook zo'n golf blik in zijn ogen :D :D Gr. Alfred
Klopt helemaal die snor ook, maar die golfblik is niet sneeky :o :D
Alleen als je moet putten en je golfmaten net de andere kant uitkijken zeker. 8)

Gr. Alfred

rtholen Nederland
Beheerder
Beheerder

Bericht door rtholen » 17 jul 2010, 17:59

Deze meneer zit aan de zogenaamde uitsorteerband bij 's Rijksmunt te Utrecht.

Echter niet om munten op te vangen omwille van de mooiste kwaliteit, maar om foute exemplaren eruit te filteren.
Bijvoorbeeld misslagen / dubbel geslagen exemplaren danwel munten geslagen op een incomplete rondel.(blanco muntplaatje)

De foto is genomen begin jaren 50.

Heden ten dage komt hier geen medewerker meer aan te pas. Alles gaat machinaal.

Op de foto een aantal emmers uit mijn verzameling welke je ook op bovengenoemde foto ziet.

Afbeelding

Terug naar “Munten algemeen”