Gestolen collectie

Plaats hier berichten over munten in het algemeen. Bijvoorbeeld over fabricage, literatuur, levensduur, materialen, etc.
janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Gestolen collectie

Bericht door janssenfrank » 03 dec 2016, 22:59

Ik wil graag dit nieuwsbericht even onder de aandacht brengen:

Waardevolle muntencollectie gestolen, verzamelaar geeft op

Dit is natuurlijk iets wat je nooit wil meemaken. Heel erg sneu voor de beste man. Ik ken hem niet, maar voel wel met hem mee en ik wil ook een oproep doen: mocht iemand zien dat er een verdachte partij munten wordt aangeboden, bijvoorbeeld met veel Amerikaanse munten, dan kan het misschien goed zijn om wat kritische vragen te stellen, en misschien ook de politie te informeren.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool

LUC Liberia
Donateur
Donateur

Re: Gestolen collectie

Bericht door LUC » 03 dec 2016, 23:41

Dit is echt heel erg om te zien je word zo maar door een stelletje criminelen die te lui zijn om zelf iets te verwezenlijken met hun eigen handen berooft
van je zuur verdiende eigendom en passie die je beetje bij beetje vergaard hebt vanaf dat je nog kind was.
Ik hoop dat die lui als nog tegen de lamp (politie) lopen.
Luc. : :(

Wiwiwam
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door Wiwiwam » 07 dec 2016, 08:23

Echt in en in triest. Vooral ook om het stukje emotionele waarde. Daar kan de catalogus prijs niet tegenop.

bdvaal Nederland
Aankomend lid
Aankomend lid

Bericht door bdvaal » 27 sep 2017, 17:26

Als EURO verzamelaar heb ik van ALLES waar een (volg)nummer op staat (Zilversets, Eerste Dag Uitgifte, BU coincards, ...) het nummer ervan in Excel opgeslagen.
Mocht er een inbraak bij mij plaatsvinden dan zal ik niet rusten totdat ik met deze lijst op beurzen, email naar handelaren, eBay, Marktplaats, etc. de inbreker(s) in z'n nek kan grijpen.
Mijn advies is dan ook: noteer de nummers! Het biedt geen garantie maar toch...

janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door janssenfrank » 27 sep 2017, 19:32

bdvaal schreef:Als EURO verzamelaar heb ik van ALLES waar een (volg)nummer op staat (Zilversets, Eerste Dag Uitgifte, BU coincards, ...) het nummer ervan in Excel opgeslagen.
Mocht er een inbraak bij mij plaatsvinden dan zal ik niet rusten totdat ik met deze lijst op beurzen, email naar handelaren, eBay, Marktplaats, etc. de inbreker(s) in z'n nek kan grijpen.
Mijn advies is dan ook: noteer de nummers! Het biedt geen garantie maar toch...
Op zich een goed idee, maar het kunnen noemen van een nummer bewijst niet dat je betreffende item ook echt hebt (gehad). Je zou bij wijze van spreken op een beurs allerlei nummers kunnen opschrijven en daarna een telefoontje naar je verzekeringsmaatschappij kunnen plegen. Het maken van foto's zal meer bewijsmateriaal opleveren.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool

spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord » 27 sep 2017, 19:56

En een beetje slimme dief haalt gewoon elke munt uit zijn verpakking...

Thomas Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Thomas » 27 sep 2017, 20:03

spatbord schreef:En een beetje slimme dief haalt gewoon elke munt uit zijn verpakking...
En haalt vervolgens een ijsje bij de snackbar om de hoek :lollig:
Verzamelaar van:
Nederlands Koninkrijk: Willem III en Wilhelmina (vanaf zf+), Juliana (unc) en Beatrix (unc)
Euromunten: 2 euro CC (unc), jaarsets Nederland en Finland (unc) en de verzamelaarsmunten van Nederland 5 en 10 euro (proof)

Terug naar “Munten algemeen”